728 x 90

سفرهاى فضايى,اخبار علمی و فناوری,

مصاحبه با مدیرکل آژانس فضایی اروپا

-

یان ورنر مدیرکل آژانس فضایی اروپا
یان ورنر مدیرکل آژانس فضایی اروپا
همکاری بین آژانس‌های فضای دو قاره برای انجام مأموریتهای بزرگ حیاتی است و ناگزیر پای سیاست را هم به میان خواهد کشاند. یان ورنر مدیر کل آژانس فضایی اروپا، در این باره توضیح می‌دهد:
یان ورنر می‌گوید: «خارج شدن انگلستان از اتحادیه اروپا موضوعی بین انگلستان و این اتحادیه است. آژانس فضایی اروپا سازمانی بین دولتی است و از حوزه این صحبت ها کمی بیرون هستیم. اروپا به مرزهای اتحادیه اروپا محدود نمی‌شود و فکر می‌کنم اتحادیه اروپا به انگلستان نیاز دارد و انگلستان هم به اتحادیه اروپا نیاز دارد. بنابراین امیدوارم که راه‌حل خوبی پیدا شود.

سوئیس و نروژ هم که در اتحادیه اروپا نیستند در آژانس فضایی اروپا هستند. پس ما با کشورهای خارج از اتحادیه اروپا هم می‌توانیم کنار بیاییم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد برخورد مردم با آژانس فضایی و مسائل فضانوردی می‌گوید:‌

«وقتی از شهروندان می‌پرسیم که درباره فضا چه فکر می‌کنند همه شوق و ذوق نشان می‌دهند. این نکته خیلی روشن است. برای من خیلی جالب است که فایده تحقیقات فضایی در زندگی روزمره‌شان را به خوبی می‌دانند.

اغلب می‌خواهند مأموریتهای فضایی پرخطر انجام دهیم، مثل رفتن به سیاره‌های دیگر شبیه به مأموریت اگزومارس یا رفتن سراغ دنباله‌دارها. اینها مأموریتهایی هستند که مردم خیلی دوست دارند. این را هم می‌گویند که این مأموریتها به آنها امید به آینده می‌دهد. می‌بینید که وقتی پای فضا به میان می‌آید فقط مسائل مالی مطرح نیست بلکه تحقیقات فضایی موضوعی اجتماعی است و فواید اجتماعی دارد.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6524b78a-5241-49d9-8c17-0550dceb3c1b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات