728 x 90

آوارگان سورى,سوريه,

فراخوان آنتونیو گوترز برای کمک به پناهجویان

-

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد
آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل متحد
آنتونیو گوترز برای کمک به پناهجویان فراخوان داد. او تأکید کرد قدرتهای بزرگ باید از کشورهایی که بیشترین پناهجویان را در خود جای دادند کمک کنند.
آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل‌متحد در روز جهانی پناهندگان در یک کنفرانس مطبوعاتی در نیویورک به خبرنگاران گفت حمایت از پناهندگان تنها با بخشش یا همبستگی نیست بلکه قوانین بین‌المللی نیز می‌بایست از آنها حمایت کند. او گفت تعداد پناهندگان هم‌اکنون به بالاترین میزان خود رسیده است.

دبیرکل سازمان ملل‌متحد به همبستگی بعضی کشورها با پناهندگان اشاره کرد ولی در عین‌حال افزود بعضی کشورها به‌ویژه کشورهای پیشرفته مرزهایشان را به روی این افراد بسته‌اند و این موضوع قابل نگرانی است چرا که در این کشورها عده‌یی سیاست دشمنی با پناهندگان را دنبال می‌کنند و آنها را بخشی از تهدیدات تروریستی می‌دانند در حالیکه این افراد خود اولین قربانیان تروریسم هستند.

دبیرکل سازمان ملل‌متحد گفت از کشورهای عضو سازمان ملل‌متحد می‌خواهم تا سلامتی نظام بین‌المللی را با حمایت از پناهندگان باز پس بگیرند یعنی این‌که این کشورها از مرزهایشان بشکلی مراقبت کنند که حفاظت از آوارگان در آنها رعایت شود و از ورود کسانی که نیازمند حفاظت هستند و خواهان پناهندگی اند جلوگیری نکنند. علاوه بر این راه‌حل مشکل پناهندگان انسانی نیست بلکه سیاسی است و به پایان یافتن جنگی مرتبط است که باعث تولید پناهندگان بسیار می‌شود.

دبیرکل ملل‌متحد تأکید کرد اغلب پناهندگان در زیر خط فقر زندگی می‌کنند و از رسیدگیهای مناسب پزشکی برخوردار نیستند و نمی‌توانند فرزندانشان را به مدرسه بفرستند یا برای آنها غذای کافی تهیه کنند. او افزود که هشتاد درصد از پناهندگان در کشورهای میزبانی زندگی می‌کنند که نیاز به کمکهای مالی دارند. برای مثال لبنان یک سوم پناهندگان سوری را در خود جا داده است. کشورهای بزرگ می‌بایست از این کشورها حمایت مالی کنند.

آنتونیو گوترز در ارتباط با پناهندگان سوری گفت بازگشت این پناهندگان به کشورشان می‌بایست با خواسته خودشان باشد ولی هنوز جنگ در این کشور ادامه دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/026547cc-fde5-4377-a394-140ea8d83bd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات