728 x 90

عيد فطر,

نماز عید فطر در جرابلس سوریه، افغانستان و قرقیزستان

-

 -
-
مردم شهر جرابلس در سوریه روز یکشنبه پس از سالها مراسم عید فطر را در امنیت برگزار کردند. این شهر توسط ارتش آزادی سوریه و به کمک ترکیه از دست شبه‌نظامیان داعش آزاد شد. مردم جرابلس پس از زیارت قبور بستگان خود برای اقامه نماز عید فطر راهی مساجد این شهر شدند.

در افغانستان میلیون ها شهروند، امروز با حضور در مساجد نماز عید فطر را در فضای امنیتی برگزار کردند. خطیبان و امامان مساجد در دعاهای خود با اشاره به رویدادهای تروریستی اخیر در کشورشان، خواهان صلح، آرامی و ثبات در کشورشان شدند. گفتنی است دادگاه عالی افغانستان دیروز اعلام کرد که روز (یکشنبه) در این کشور عید فطر بوده و ادارات دولتی به مدت سه روز تعطیل خواهند بود.
 


و در قرقیزستان هزاران نفر از مردم مسلمان این کشور صبح امروز نماز عید سعید فطر را در پایتخت این کشور اقامه کردند. رئیس اداره روحانیت مسلمانان قرقیزستان در این مراسم ضمن تبریک عید به مسلمانان این کشور؛ دین اسلام را دین صلح، نوع‌دوستی و محبت به یکدیگر برشمرد و بر وحدت میان مسلمانان تأکید کرد.
 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d344b9fa-1975-4710-b136-838d90b5f777"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات