728 x 90

اخبار خاورمیانه,ايجاد منطقه امن در سوريه,حمله نظامى آمريكا به سوريه,سوريه,

سی.ان.ان:‌ خطر رویارویی آمریکا و روسیه در سوریه

-

افزایش تنش میان آمریکا و روسیه در سوریه
افزایش تنش میان آمریکا و روسیه در سوریه
سی.ان.ان می‌گوید خطر رویارویی آمریکا و روسیه در سوریه بالا گرفته است. این البته تنها به سوریه محدود نمی‌شود ممکن است دامنه آن فراتر هم برود.

سی.ان.ان 3تیر 96: آمریکا و روسیه وارد مقابله شدید بر فراز آسمان اروپا و سوریه می‌شوند. جدیدترین حادثه زمانی رخ داد که یک هواپیمای روسی به شکل خطرناکی به یک هواپیمای جاسوسی بر فراز دریای بالتیک نزدیک شد.

خبرنگار سی.ان.ان از پنتاگون: تنشها در حالی که هواپیماهای روسی به بمباران خود بر فراز سوریه ادامه می‌دهند بالا می‌گیرد، آنهم 24ساعت بعد از آن‌که مسکو تهدید کرده است هر هواپیمای آمریکایی را در مناطق معینی سرنگون خواهد کرد. تمامی هواپیماها بر فراز سوریه اکنون دست به اقداماتی برای حفاظت از خود در برابر هواپیماهای روسی و موشک ها و نیروهای رژیم سوریه می‌زنند.

سرهنگ رایان دیلون سخنگوی ائتلاف ضدداعش: «ما وقتی تهدیدها افزایش پیدا می‌کنند وارد وضعیت بسیار حساب شده‌ای می‌شویم تا مطمئن شویم که خدمه هواپیماهای ما و نیروهای زمینی ما به سلامت عمل کنند و تمامی تهدیدهای احتمالی را مورد توجه قرار دهند».

در رویارویی اخیر نظامی یک هواپیمای جنگی اف 15 آمریکا یک پهپاد رژیم ایران را که نیروهای آمریکایی را تهدید می‌کرد در جنوب سوریه سرنگون کرد، آنهم درست چند روز بعد از آن‌که آمریکا یک هواپیمای جت سوری و یک پهپاد دیگر را سرنگون کرده بود. بنا‌به گفته پنتاگون همه این اقدامها در دفاع از خود بوده است.

یک سؤال اساسی اکنون این است که بعد از سه مورد سرنگون کردن، آیا روسیه می‌تواند حتی رژیم اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران را کنترل کند که به‌طور فزاینده‌یی با حضور آمریکا مخالفند؟

سرهنگ سدریک لینگتن تحلیلگر نظامی: روسها فکر می‌کنند این یکی از بزرگترین نقضها در حمایت آنان از رژیم اسد است و علت نگرانی آنها هم این است که آنها می‌خواهند بهرقیمت نفوذ خود را در سوریه حفظ کنند.

آنها اسد ر ا تنها راه حفظ نفوذ خود می‌دانند.
سناتور دموکرات کریس مورفی: من فکر می‌کنم ما هرچه بیشتر به یک درگیری علنی با رژیم ایران و روسیه نزدیک می‌شویم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2d43be4f-a6ca-438a-9b77-2fcc34d2f6d6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات