728 x 90

فقر در ایران,

رئیس شورای ضداسلامی کار رژیم در استان کردستان ”بیکاری، جوانان کردستانی را به آخر خط می‌رساند“

-

کولبران محروم کرد
کولبران محروم کرد
رئیس شورای ضداسلامی کاررژیم در استان کردستان گفت:‌ «به جای مطرح کردن طرح کارآموزی باید به جوانانی که دست فروشی و کولبری می‌کنند اجازه بازرگانی و صادرات محصولات ایرانی را بدهند».

رئیس شورای قلابی کاررژیم در استان کردستان روز 2تیر 96 به بیکاری گسترده جوانان اعتراف کرد و گفت:‌ «استان کردستان به‌لحاظ ایجاد شغل وضعیت خوبی ندارد، وعده زیادی از جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از سر بی‌کاری به دستفروشی و کولبری می‌پردازند».

شاکر ابراهیمی با اذعان به این‌که این طرح های ضد کارگری باعث می‌شود که نیروهای کار که زیر خط فقر هستند برای دریافت حتی یک سوم حقوق کارگری، به کار گرفته شوند گفت: «در شبکه‌های اجتماعی فیلم‌هایی از کولبران نخبه کردستانی را می‌بینیم که بار به دوش در مرز‌ها مشغول کسب درآمد هستند. آیا نباید برای ایجاد شغل این جوانان که می‌خواهند بعد از سال‌ها تحصیل و درس خواندن در معتبرترین دانشگاههای کشور به شغلی شرافتمندانه مشغول شوند؛ برنامه‌ریزی کرد؟»

وی ضمن اعتراف به این‌که عامل تمام این نابسامانیها حاکمیت این رژیم است گفت: «بسیاری از جوانان تحصیل کرده کردستان که به آخر خط می‌رسند و هیچکاری برای انجام دادن ندارند؛ به قاچاق روی می‌آوردند. این افراد می‌توانستند یک زندگی معمولی همانند دیگران داشته باشند ولی متأسفانه بسیاری از آنها وضعیت زندگی مناسبی ندارند و در این راه جان خود را از دست می‌دهند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9f03c89-6400-407d-805c-2f59295265f7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات