728 x 90

سوريه,

نگرانی سازمان ملل‌ نسبت به سلامتی بیش از ۱۰۰هزار محاصره شده سوری در دیرالزور شرقی

-

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل ملل‌متحد
استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل ملل‌متحد
استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل‌ متحد عمیقاً نسبت به سلامتی بیش از ۱۰۰هزار شهروند محاصره شده سوری در دیرالزور شرقی ابراز نگرانی کرد.

اورینت متعلق به ا‍پوزیسیون سوریه روز ۳۰خرداد ۹۶ ضمن اعلام خبر فوق به‌نقل از دوجاریک افزود هنوز شهروندان دیرالزور در معرض خشونت هستنند و خدمات پایه‌یی به‌خصوص امکانات درمانی وجود ندارد.

وی ادامه داد سازمان ملل تهیه مواد غذایی پایه‌یی و کمکهای پزشکی برای نیازمندان در دیرالزور را از طریق عملیات هوایی ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:
سازمان ملل‌:‌ ممکن است ۹میلیون کودک سوری از کمکهای بین‌المللی محروم شوند

اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه ۲۷خرداد ۹۶ بیانیه یونیسف را منعکس کرد که در آن آمده است این کمبود مالی بالغ بر ۲۲۰میلیون دلار است. این بحران بدترین بحرانی است که یونیسف از شروع درگیریها در سوریه با آن مواجه است.

یونیسف گفته است حدود ۶میلیون کودک سوری نیاز به کمک دارند و ۲.۵میلیون کودک دیگر یک مکان اقامت موقت در کشورهای مجاور دارند.

بیش از دو میلیون کودک سوری در مناطق تحت محاصره رنج می‌کشند
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه گزارش کرد صندوق کودکان تابع سازمان ملل‌متحد (یونیسف) هشدار داد که بیش از دو میلیون کودک سوری در مناطق صعب‌الوصول و تحت محاصره رنج می‌کشند و به واکسنهای لازم هم دسترسی ندارند.

یونیسف چهارشنبه 3خرداد 96 در بیانیه‌یی گفت 5میلیون کودک سوریه به کمکهای اولیه نیاز دارند و در معرض بیماریهای خطرناک هستند و کمکهای انسانی وجود ندارد یا بسیار کم است. بیماری فلج اطفال دوباره در سوریه گسترش یافته است به‌طور خاص در سال 2013 اپیدمی شده بود و هم‌اکنون نیز خطر آن وجود دارد. امکان درمان کودکان بیمار بسیار سخت است چون بیمارستانها و مراکز پزشکی مورد هدف قرار گرفته است.

مدیر منطقه‌یی یونیسف در امور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز نسبت به مورد هدف قرار دادن بیمارستانها و سازمانهای پزشکی در مناطق درگیری هشدار داد و گفت ”خشونت زندگی کودکان را تهدید می‌کند“.

وی افزود علاوه بر بمبها و گلوله‌ها و انفجارها ”تعداد بسیاری از کودکان به‌دلیل بیماریهایی که پیشگیری از آنها ممکن و درمانشان ساده است، در حال مرگی در سکوت هستند“.

یادآوری می‌شود در بسیاری از مناطق درگیری در سوریه اغلب بیمارستانها مورد هدف قرار گرفته و از کار افتاده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/52110874-c9d3-444e-bc4a-cd0312ec4358"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات