728 x 90

اخبار علمی و فناوری,

اقدامهای جدید فیس‌بوک برای حذف مطالب تروریستی

-

هوش مصنوعی فیسبوک
هوش مصنوعی فیسبوک
شبکه اجتماعی فیس‌بوک در گزارشی به جزئیات جدیدی اشاره می‌کند که برای از میان برداشتن مطالب تروریستی انجام داده است. این اقدامات فیس‌بوک در پاسخ به فشارهای سیاسی است که کشورهای اروپایی به فیس‌بوک وارد کرده‌اند تا گروه‌های تروریستی نتوانند از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای تبلیغ خشونت و بنیادگرایی استفاده کنند.


شبکه اجتماعی فیس‌بوک جزئیات جدیدی از تلاشهای خود را برای حذف مطالبی که ترویج افراط‌گرایی و تروریسم می‌کنند، اعلام کرد. کشورهای اروپایی این شرکت را به علت استفاده گروه‌های تروریستی از شبکه اجتماعی فیس‌بوک برای تبلیغ اندیشه هایشان، زیر فشار قرار داده بودند. این شرکت اعلام کرد از فناوری جدید هوش مصنوعی برای شناسایی و حذف مطالبی که شامل ترویج گروه‌های بنیاد گرا یا تروریست است، استفاده می‌کند. استفاده از این فناوری به فیس‌بوک امکان شناسایی تصاویر و نوارهای ویدئویی را که گروه‌های تروریست منتشر می‌کنند می‌دهد، تا این مطالب به سرعت حذف و از بازنشر آنها جلوگیری شود.
فیس‌بوک بیش از یک میلیارد و نهصد میلیون حساب کاربری دارد. کشورهای اروپایی از این شرکت خواسته بودند تلاش بیشتری برای حذف مطالب گروه‌های تروریستی صورت دهد، در غیراینصورت با جریمه‌های سنگین روبه‌رو خواهد شد.

مسئول سیاست جهانی شبکه فیس‌بوک و مسئول سیاست مبارزه با تروریسم این شبکه در بیانیه‌یی که در وبسایت فیس‌بوک منتشر شد اعلام کردند تروریستها نباید جایی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. آنها در بیانیه مشترک خود تأکید کردند مشکلات کنونی برای جوامع آنلاین همان مشکلاتی است که دنیای واقعی با آن روبه‌رو است. در این شرایط باید ظرفیتهای خود را برای ردیابی سریع و به موقع اولین نشانه خطرات و تهدیدهای تروریستی تقویت کنیم.
در این بیانیه آمده است فیس‌بوک تیمی مرکب از 150کارشناس و متخصص مبارزه با تروریسم تشکیل داده است که اغلب آنها از تحلیلگران، دانشگاهیان، دادستانهای سابق و مجریان قانون هستند که منحصراً یا عمدتاً بر روی مبارزه با تروریسم کار می‌کنند.
در این بیانیه تأکید شده است فیس‌بوک شمار اعضای گروه‌های خدمات رسان خود را در سرتاسر جهان در سال آینده به سه هزار نفر افزایش خواهد داد. این گروهها که بیست و چهار ساعت شبانه روز در زمینه ده زبان زنده دنیا فعال هستند، حسابها یا مضامین مشکوک را که به نظر می‌رسد با سیاست‌ها و قوانین این شبکه اجتماعی مغایرت دارند شناسایی و با آنها مقابله خواهند کرد. از سال گذشته بازیگران بزرگ عرصه وب از قبیل فیس‌بوک، توئیتر و یوتیوب از طرف دولت آمریکا و برخی از دیگر کشورهای اروپایی تحت فشارهای فزاینده قرار گرفته‌اند تا در مبارزه با تبلیغات افراط‌گرایان در اینترنت جدیتر عمل کنند و اجازه ندهند افراد یا گروه‌های تندرو از خدمات آنها در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d5c6c4b3-f164-43a3-aa2d-ee3036fd66ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات