728 x 90

اخبار اروپا,برگزيت - خروج انگلستان از اتحاديه اروپا,

استقبال فرانسه و آلمان از ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا

-

آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون
آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون
فرانسه و آلمان از ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا استقبال می‌کنند. مگر امکان بازگشت انگلستان به این اتحادیه هست؟

دیدار روز سه‌شنبه ترزامی نخست‌وزیر انگلستان و امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس، فرصت دیگری بود تا بار دیگر پیامدهای انتخابات پارلمانی انگلستان و بحث احتمال باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا نیز داغ شود.

رئیس‌جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک خود با نخست‌وزیر انگلستان گفت ضمن احترام به تصمیم مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا، تا زمانی که مذاکرات مربوط به خروج پایان نیافته، امکان باقی ماندن این کشور در اتحادیه اروپا جود خواهد داشت.

این بحثی است که شهروندان انگلستان نیز در این روزها به‌ویژه تحت تاثیر نتایج انتخابات پارلمانی این کشور در شبکه‌های اجتماعی به آن می‌پردازند. پس از شکست ترزامی در دستیابی به هدف خود از برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام، نه تنها احتمال باقی ماندن انگلستان در بازار مشترک اروپا تقویت شده، بلکه گمانه‌زنی در مورد شکست دولت آینده ترزامی از پیش بردن موفقیت‌آمیز خروج از اتحادیه اروپا و برگزاری مجدد همه‌پرسی برای باقی ماندن در اتحادیه اروپا نیز قوت گرفته است.

قبل از رئیس‌جمهور فرانسه، برخی مقامات آلمان به‌ویژه وزیر اقتصاد این کشور نیز از باز بودن درها برای تغییر تصمیم انگلستان و باقی ماندن در اتحادیه اروپا سخن گفته بود.
اما گمانه‌زنی در مورد برگزاری مجدد همه‌پرسی که بیشتر از سوی اعضا و هواداران حزب کارگر انگلستان دامن زده می‌شود، منوط و همراه با گمانه‌زنی دیگری در مورد شکست کابینه ائتلافی ترزامی است

بحث باقی ماندن انگلستان در اتحادیه اروپا بیشتر با اتکا به برخی نظرسنجی‌هایی دامن زده می‌شود که نشان می‌دهد پس از انتخابات پارلمانی این کشور، نارضایتی از «خروج از اتحادیه اروپا» افزایش یافته و چنان‌چه همه‌پرسی دیگری برگزار شود، مردم به باقی ماندن در اتحادیه اروپا رأی خواهند داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2985ef34-93ac-438e-8867-2025c4268714"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات