728 x 90

اقلیتهای مذهبي,

رژیم ایران قاتلان یک شهروند بهایی را آزاد کرد

-

فرهنگ امیری
فرهنگ امیری
دو قاتل یک شهروند بهایی به نام فرهنگ امیری که در 5مهر سال گذشته با ضربات چاقو در یزد به قتل رسید، پس از این‌که اعتراف کردند وی را به‌خاطر بهایی بودن کشته‌اند، از سوی قضاییه رژیم آخوندی به قید وثیقه آزاد شدند. این دو قاتل اعتراف کردند هدف آنها «کشتن یک بهایی بوده» زیرا بر اساس «اعتقادِ مذهبی خود» و سخنانی که از برخی آخوندها شنیده‌اند، ریختن خون بهائیان ثواب است.

قاتلین فرهنگ امیری، که دو برادر هستند پس از ارتکاب جنایت خود در محلۀ قاسم آباد یزد در حال فرار توسط کاسبکاران و اهالی محل دستگیر شدند و تحویل نیروی انتظامی این شهر داده شدند. این قاتلان در جریان بازجویی‌ها و در برابر دادگاه به قتل فرهنگ امیری اعتراف کرده و انگیزۀ خود را از این اقدام اعتقاد وی به بهاییت دانستند.

یکی از قاتلان در مراحل بازجویی در بارۀ انگیزۀ عمل خود گفته است: «می‌خواستیم یک بهایی را بکشیم. چون ریختن خونشان ثواب است.» قاتل دیگر در بازجویی‌ دیگری با تأیید اعترافات برادر خود اظهار داشته است: «هدفمان کشتن یک بهایی بود. مهم نبود چه کسی باشد.» این دو برادر حتی در جریان بازجویی‌ها گفته‌اند در صورت آزادی فرد دیگری را به قتل خواهند رساند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2114febe-32ea-44ea-8a1d-999f4cd1976c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات