728 x 90

روابط ایران ترکیه,

رئیس کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع: مجبور بودیم گاز رایگان به ترکیه صادر کنیم

-

صدور گاز ایران به ترکیه
صدور گاز ایران به ترکیه
یک عضو مجلس ارتجاع می‌گوید مجبوریم گاز ایران را به‌صورت رایگان به ترکیه صادر کنیم. در پی گزارش رسانه‌های حکومتی درباره صادرات رایگان گاز ایران به ترکیه، رئیس کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع اعلام کرد این گاز در ازای مبلغ محکومیت ایران در دیوان داوری به ترکیه داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا ـ اسدالله قره خانی روز دوشنبه ۲۲خرداد با اشاره به تشکیل جلسه کمیسیون انرژی مجلس در این باره و توضیح مقامهای وزارت نفت، به خبرنگاران گفت:‌ «ایران با شکایت طرف ترک مبنی بر گران بودن گاز فروخته شده به ترکیه، در دیوان داوری بین‌المللی به پرداخت یک میلیارد و ۹۰۰میلیون دلار محکوم شده است. ترکیه خواستار دریافت این مبلغ به‌طور نقدی بود. وزارت نفت به ترکیه اعلام کرد که به جای این رقم، در مدت زمان مناسبی گاز به ترکیه صادر می‌کند که تاکنون حدود ۸۰۰میلیون دلار گاز به کشور ترکیه تحویل شده است و یک میلیارد و ۱۰۰میلیون دلار باقی مانده به مرور زمان پرداخت می‌شود.»

بنا‌ به گفته‌های این عضو مجلس ارتجاع، رژیم آخوندی در سال‌های ۲۰۱۲تا ۲۰۱۶بیش از ۱۴میلیارد دلار از ترکیه بابت صادرات گاز دریافت کرده است که طبق رأی دیوان اتاق بازرگانی بین‌المللی یک میلیارد و ۹۰۰میلیون دلار آن را باید بازگرداند.

ترکیه در سال ۱۳۷۸هم در مورد معامله گاز از رژیم ایران شکایت کرد و با محکوم کردن رژیم، دولت احمدی‌نژاد را وادار به پرداخت حدود یک میلیارد دلار کرده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f15e0432-d209-43b6-9588-964be20dea63"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات