728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,

تحریمهای جدید گویای چیست؟

-

فواد ایزدی
فواد ایزدی
تحریمهای جدید آمریکا علاوه بر ابعاد کمی‌اش، پیامی هم دارد برای رژیم و کسانی که تمایل به معامله با او دارند

نیویورک تایمز روز 23خرداد 96نوشته است: «لایحه تحریمها علیه رژیم ایران گسترده‌ترین تحریمها از سال 2015است، زمانی که آمریکا و ۵قدرت جهانی از جمله روسیه بر سر محدود کردن شدید برنامه هسته‌یی رژیم ایران به توافق رسیدند».

خبرگزاری حکومتی ایسنا 24خرداد 96نوشت: استقبال تیلرسون از وضع تحریم‌های جدید سنا علیه رژیم ایران؛ تیلرسون وزیر خارجه آمریکا که روز 23خرداد در کمیته روابط خارجی سنا برای بررسی بودجه وزارت‌خارجه حاضر شده بود درباره طرح سنا برای تحریم گسترده رژیم ایران مورد پرسش قرار گرفت گفت از نظر او این تحریمها کار خوبی است. تیلرسون گفت ما و متحدانمان باید در برابر این رژیم بایستیم تا دستی در منطقه نداشته باشد. او تأکید کرد وزارت‌خارجه آمریکا بر اساس دستور رئیس جمهوری در حال بازبینی سیاست خود در قبال ایران است».

فواد ایزدی ازکارشناسان رژیم در 23خرداد 96درتلویزیون رژیم گفت: این لایحه تحریمهای جدید «مادر تحریمها است، یعنی صد رحمت به تحریمهای قبل از برجام.
مجری: فکر می‌کنید مصوبه شده؟
فوائد ایزدی: بله امروز و فردا کارش تمامه، البته در سنا که تصویب شد در مجلس نمایندگان هم باید تصویب بشه بر اساس این طرحی که تصویب شده و قراره که تصویب بشه اگر رئیس‌جمهور آمریکا بخواد می‌تونه به تعهداتش عمل نکنه در قالب برجام. به این معنی که طرح از ایشون می‌خواد که بنویسه و امضا کنه که اون افراد، شرکتها اون کارهایی که بعد از ۸سال در مورد برجام اتفاق می‌افتاد اونها اتفاق نیفته. یعنی تأیید بکنه رئیس‌جمهور که اگر فلان تحریم بخواد لغو بشه این در راستای منافع ملی آمریکا است. بند 26، 27، 28نقض میشه و اصل کل داستان برجام هم لغو میشه. شما یک شرط جدیدی که عرض کردم اضافه می‌کنید به تعهد ایران که برجام بوده».

این مهره اطلاعاتی رژیم از باند خامنه‌ای در ادامه اظهاراتش گفت: «(این طرح)، برای اولین بار سپاه را ذیل گروه‌های تروریستی می‌برد، قبلاً نیروی قدس سپاه بود، الآن کل سپاه بر اساس این طرح ذیل گروه‌های تروریستی می‌رود، تصویب هم خواهد شد، ترامپ هم به‌نظر نمی‌رسد بخواهد وتو بکند».

همچنین این مهره رژیم یعنی فواد ایزدی در 22خرداد 96 درتلویزیون رژیم گفت: «افراد متعددی که درگیر برجام بودند هم سخنرانی کردند هم متن نوشتند که این کاری که در کنگره داره اتفاق می‌افته قطعاً مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد برای برجام به‌صورت ریشه‌یی و جدی و در نهایت اگر این طرح تصویب بشه چیزی از برجام باقی نمی‌مونه غیر از یک پوسته یی. یعنی برجام از میان تهی میشه. دلیلش هم اینه که ما در برجام یک توافقی داشتیم توافق هم این بود که اگه ایران به تعهداتش پایبند باشه طرف مقابل بعد از هشت سال تحریمهای هسته‌یی را لغو میکنه. ما لغو تحریم تا الآن نداشتیم. تعلیق تحریم بود. حالا خیلی از اون تعلیقها هم اتفاق هنوز نیفتاده».

واکنشهای رژیم به این طرح با ابعادی که گفته شد به‌صورت رسمی این بوده: «مسولان کشورمون هم در مورد اخلال این طرح در مسیر اجرای برجام هشدار دادند و گفتند طرحهای متقابل در دستور کار خواهد بود. وزیر خارجه کشورمون که برای اجلاس سالانه اسلو به نروژ رفته گفته متأسفانه رفتار دولت دولت جدید در واشینگتن چندان امید بخش نیست. آقای ظریف تأکید کرد آمریکا در مورد تعهداتش در قبال برجام به‌طور کامل عمل نکرد». (فواد ایزدی شبکه 1تلویزیون رژی 23خرداد 96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4a257b27-3e99-4365-b222-cce8e8455ad7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات