728 x 90

سوريه,

حملات هوایی رژیم اسد به درعا با بشکه انفجاری و ناپالم

-

حملات هوایی رژیم اسد به درعا- آرشیو
حملات هوایی رژیم اسد به درعا- آرشیو
نیروهای رژیم اسد به حملات شدید خود به مرکز استان درعا با به کارگیری بمبهای بشکه‌یی و ناپالم ادامه می‌دهند.

خبرگزاری آناتولی روز ۲۲خرداد ۹۶ با اشاره به حملات بی‌وقفه عناصر رژیم اسد به شهر درعا اعلام کرد: در پی حملات رژیم اسد با بمبهای ناپالم و بشکه‌یی به مناطق مسکونی دست‌کم 10تن زخمی شدند. خانه‌های منطقه منشیه این شهر که درگیریهای زیادی در آنجا رخ می‌دهد، دچار آتش سوزیهای گسترده شده‌اند.

مرکز استان درعا از دو بخش «درعا المحطه» که قسمت عظیمی از آن در کنترل نیروهای اسد قرار دارد، و همچنین منطقه قدیمی شهر «درعا بلد» تشکیل می‌شود.

نیروهای ا‍پوزیسیون رژیم اسد که کمتر از نیمی از شهر را در دست دارند، 4ماه گذشته در اقدامی جهت پاسخ به حملات هوایی رژیم، عملیاتی را آغاز و کنترل بخش بزرگی از منطقه «منشیه» را به‌دست آوردند.

در صورت تسلط مخالفان به تمامی منطقه منشیه، کنترل 60درصد این استان را به‌دست خواهند آورد.

بیشتر بخوانید:‌
بمباران درعا در سوریه با بمبهای ممنوعه ناپالم
نیروهای رژیم اسد صبح روز جمعه 19خرداد 96 مناطقی از شهر آزاد شده درعا را با بمبهای ممنوعه ناپالم مورد هدف قرار دادند که منجر به کشته و مجروح شدن شهروندان سوری و ایجاد آتش‌سوزی در قسمت شمال مسجد عمری شد.

اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه به‌نقل از شهروندان نوشت هواپیماهای رژیم اسد 4بار مناطقی را در شهر درعا بمباران و موشک‌باران کردند که برخی بمبها حاوی ماده ناپالم بود که از نظر بین‌المللی ممنوع شده است.

از سوی دیگر، یکانهای اتاق عملیات ”بنیان مرصوص“ تلاش نیروهای اسد و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران را برای اشغال مناطق آزاد شده در درعا به شکست کشاندند. این نیروها شش روز متوالی است که به در حال حمله به این شهر هستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/871b8f9c-7b4e-4a98-98f3-0434fb614fb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات