728 x 90

عراق حقوق بشر,اخبار عراق,شبه‌نظامی,

عفو بین‌الملل: شبه‌نظامیان شیعه در عراق حداقل ۶۴۳مرد و کودک را طی سال گذشته ربوده‌اند

-

شبه‌نظامیان شیعه در عراق
شبه‌نظامیان شیعه در عراق
سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد شبه‌نظامیان شیعه عراقی بعد از کنترل شهر فلوجه حداقل ۶۴۳مرد و کودک را طی سال گذشته ربوده‌اند.

اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه روز ۲۲خرداد ۹۶ به‌نقل از این سازمان افزود حداقل ۶۴۳مرد و کودک در شهرک صقلاویه در استان الانبار بیش از یک سال است که به‌دست شبه‌نظامیان مسلح عراقی ربوده شده و در شمار مفقودین هستند.

عفو بین‌الملل ادامه داد بر طبق شهادت ربوده‌شدگان سابق و نزدیکان آنها هزاران تن روز ۳ژوئن ۲۰۱۶ که از صقلاویه فرار می‌کردند با افراد مسلحی مواجه شدند که مسلح به مسلسل و تفنگهای هجومی بودند. شاهدان گفتند آنان اعضای شبه‌نظامی مسلح عراقی بودند که آرمهای روی لباسهای نظامی و پرچم‌هایشان این را تأیید می‌کرد.

در بیانیه عفو بین‌الملل افزوده شده است که مسلحین زنان و کودکان را از حدود ۱۳۰۰مرد و کودکان بزرگتر در سن جنگ جدا کرده و این سری دوم را به ساختمانها و پارکینگها و مغازه‌های دوردست منتقل کردند و کارتهای شناسایی و موبایلها و همه دارایی‌های ارزشمند آنان را مصادره کردند. سپس با دست‌بند دستهای آنان را از پشت بسته و هنگام غروب بخشی از آنان را با یک کامیون و تعدادی اتوبوس به نقطه نامعلومی بردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/697714da-321f-4cc7-bdc2-d1ada114200b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات