728 x 90

تعطيلى واحدهاى صنعتى و توليدى,

بیش از ۹۰درصد معادن سنگ آهن کشور تعطیل شده است

-

تعطیلی معادن سنگ آهن کشور
تعطیلی معادن سنگ آهن کشور
نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن اعتراف کرد ”از 145معدن فعال کوچک و متوسط حوزه سنگ آهن در سال 92 فقط 9معدن دایر است“.

خبرگزاری حکومتی صدا و سیما در گزارشی به تاریخ 21خرداد 96 با انتشار مصاحبه خود با بهرام شکوری به‌نقل از وی نوشت ”حدود ۸هزار نفر در بخش استخراج سنگ آهن مشغول بکار بودند که تعطیلی آنها طی سالهای اخیر بیکاری حداقل ۵هزار کارگر و بهره‌بردار معدن را در پی داشته است“.
بهرام شکوری نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن در ادامه مصاحبه خود با اعتراف به حقوقهای کلان دولتی اضافه کرد ”در دنیا شاهدیم که با هدف حمایت از فعالان بخش معدن مالیات و حقوق دولتی این بخش را کاهش می‌دهند که بعضاً باعث افزایش درآمد دولت می‌شود، در سال ۹۳ اخذ یکهزار و هشتصد میلیارد تومان حقوق دولتی از بخش معدن پیش‌بینی شد که عملاً ۴۵۰میلیارد تومان یعنی حدود ۲۵درصد آن وصول شد، این رقم در سال ۹۴ به ۱۵۰۰میلیارد تومان کاهش یافت که باز هم نامعقول بود و فقط ۳۳۰میلیارد آن محقق شد، در سال ۹۵ نهصد میلیارد تومان حقوق دولتی تعیین، اما ۳۵۸میلیارد آن وصول شد“.
شکوری در ادامه مصاحبه خود با اعتراف به فساد حاکم در رژیم آخوندی، دزدیها و رانت خوریها گفت ”خصوصی سازی باید واقعی انجام شود و دولت جلو رانتها را بگیرد، خیلی از شرکتهای خصولتی وارد معدن شدند که مالیات نمی‌دهند، رقیب خصوصی‌ها شدند که این رفتار‌ها به این بخش اقتصادی به‌ویژه معدن آسیب می‌رساند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/604123f1-e558-4191-9b6a-91c2273157d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات