728 x 90

حزب محافظه‌کار انگلستان اکثریت خود را در مجلس عوام از دست داد

پارلمان انگلستان
پارلمان انگلستان
بر اساس نتایج به‌دست آمده از شمارش آراء، حزب محافظه‌کار انگلستان به رهبری ترزا می، هر چند بیشترین شمار کرسی‌ها را در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه ۱۸خرداد، کسب کرده، امّا اکثریت خود را در مجلس عوام از دست داده است. جِرِمی کُربین، رهبر حزب کارگر با اشاره به شکست نخست‌وزیر از وی خواست قدرت را ترک کند. با این حال حزب کارگر نیز هر چند در انتخابات کنونی حداقل ۳۱کرسی بیش از گذشته به‌دست آورده، امّا قادر به تشکیل دولت آینده نخواهد بود.

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد حزب محافظه‌کار 314 کرسی حزب کارگر ۲۶۱کرسی، حزب لیبرال دموکرات ۱۲کرسی و حزب ملّی گرای اسکاتلند ۳۵کرسی به‌دست آورده‌اند. حزب وحدت گرای ایرلند شمالی ۱۰کرسی، سبزها یک کرسی و سایر احزاب و افراد مستقل ۱۲کرسی را از آن خود کرده‌اند.

تراز می‌ که خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شده بود، انتظار داشت که اکثریت قابل‌توجهی را در پارلمان به‌دست آورد و در اجرای برنامه‌های خود، از جمله روند خروج کشور از اتحادیه اروپا، با مخالفتها و واکنش‌های کم‌تری روبه‌رو شود. او بامداد ۱۹خرداد گفته است برای ایجاد ثبات کوشش خواهد کرد؛ «می‌دانم که کشور دوره‌ای از ثبات لازم دارد و نتایج هرچه باشد، محافظه‌کاران به وظیفه خود برای ایجاد ثبات عمل خواهند کرد».

از لحاظ کسب آرا، حزب محافظه‌کار ۴۲.۴درصد و حزب کارگر ۴۰.۱درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند که با نتیجه نظرسنجی‌ها که حاکی از پیشتازی قابل‌توجه حزب محافظه‌کار بود اختلاف قابل توجهی دارد. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، نتیجه انتخابات را پاسخ منفی رای‌دهندگان به نخست‌وزیر توصیف کرد

انتخابات دوره قبلی پارلمان در ماه مه سال ٢٠١٥برگزار شد و حزب محافظه‌کار به رهبری دیوید کامرون که از سال ۲۰۱۰رهبری یک دولت ائتلافی با حزب لیبرال دموکرات را در دست داشت، با کسب اکثریت لازم در این پارلمان، توانست دولت جدید را به‌طور مستقل تشکیل دهد..
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dfabcd54-fef7-48f2-aa86-46ae502342bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات