728 x 90

نتایج اولیه شمارش آرا:‌ پیشتازی محافظه‌کاران در انتخابات انگلستان

ترزا می نخست وزیر انگلستان
ترزا می نخست وزیر انگلستان
بر اساس نتایج اولیه انتخابات سراسری انگلستان، حزب محافظه‌کار بیشترین آرا را کسب می‌کند ولی به تنهایی به اکثریت در پارلمان نمی‌رسد.

به گزارش آسوشیتدپرس انتخاب ۶۵۰ نماینده پارلمان در یک رأی‌گیری زود هنگام به‌درخواست دولت محافظه‌کار ترزا می، سرنوشت سیاسی پنج سال آینده انگلستان را رقم می‌زند. برآورد می‌شود محافظه‌کاران به رهبری ترزا می، نخست‌وزیر، ۳۱۶کرسی به‌دست بیاورند.

نتایج اولیه خبر خوبی برای ترزا می نیست که با برگزاری انتخابات زود هنگام قصد داشت به اکثریت قاطعی در پارلمان دست پیدا کند.

انتظار می‌رود که حزب کارگر - حزب اصلی مخالف - به رهبری جرمی کوربین، تعداد کرسی‌های خود را به ۲۶۵ افزایش بدهد. سهم حزب ملی‌گرای اسکاتلند ۳۲ کرسی پیش‌بینی می‌شود.

این انتخابات سراسری سه سال پیش از موعد برپا شد و نخست‌وزیر آینده باید برای ترک اتحادیه اروپا با رهبران این نهاد بین‌المللی مذاکره کند. رقابت اصلی در این انتخابات بین ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان و جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50bcf039-8614-462c-a999-89c510e2db17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات