728 x 90

عملیات رزمندگان ارتش آزادی سوریه در جبهه‌های درعا

ارتش آزادی سوریه
ارتش آزادی سوریه
آمار کشته شدگان شبه‌نظامیان حزب‌الله در درگیریهای جاری در شهر درعابلد در جنوب سوریه به 14 تن رسید. این در حالیست که برای چندمین روز متوالی تلاش نظامیان اسد و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران برای پیشروی در مناطق آزاد شده شکست می‌خورد.

اتاق عملیات بنیان مرصوص تصاویری از اجساد و جنازه‌های عناصر حزب‌الله لبنان منتشر کرد که در محله مسکنه در درعا به هلاکت رسیدند. این اتاق عملیات اسامی چند تن از کشته شدگان را نیز اعلام کرد.

نبردها در جبهه‌های کمپ درعا و محله‌های منشیه و سجنا متمرکز شده است.

نظامیان اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران نزدیک به یک هفته است که تهاجم خود را در شهر درعا ادامه می‌دهند آنها تلاش می‌کنند مناطق از دست رفته را بازپس بگیرند. شهرهای یادوده و طفس و محله‌های درعا مانند منشیه و جاده سد و کمپ درعا شاهد بمباران بی‌سابقه علیه منازل مسکونی و زیرساختها است امری که باعث ویرانی گسترده به اموال اهالی و کشته و مجروح شدن شماری از آنان در شهر طفس شد.

شدت بمبارانها باعث شد که بسیاری از اهالی محله جاده سد و کمپ آوارگان فلسطینی در درعا، منازل خود را ترک کرده و به بیابانها سرازیر شوند. اغلب این اهالی، آوارگانی هستند که پیشتر از محله‌های درعا بلد کوچ کرده بودند. آنها بعد از شروع عملیات «مرگ و نه ذلت» در 14 ماه پیش به این محله‌ها آمده بودند.

رزمندگان در جریان عملیات «مرگ و نه ذلت» موفق شدند محله منشیه را آزاد کنند.

خانواده‌هایی که از بمبارانها می‌گریزند در مزارع نزدیک شهر پراکنده می‌شوند.

تعداد موشکهایی زمین به زمین از نوع فیل که طی 48 ساعت به شهر درعا شلیک شد از 12 موشک تجاوز می‌کند. همچنین 55بشکه انفجاری و 30 حمله هوایی صورت گرفته که باعث تخریب منازلی شد که اهالی آن به مناطق حومه درعا رانده شده‌اند. حومه درعا مملوء از آوارگان از مناطق مختلف سوریه است.

یکانهای رزمنده در درعا نیز با تشکیل اتاق عملیات جدیدی به‌نام «اتحاد صفوف» برای هر گونه حمله احتمالی نظامیان اسد و شبه‌نظامیان علیه شهر نعیمه دروازه شرقی درعا آماده می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d659c460-800d-4dc2-bf47-2b969262bc46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات