728 x 90

خاتمه فعالیت کامل کارخانه روغن نباتی قو پس از ۵۰ سال فعالیت

تعطیلی  کامل کارخانه روغن ‌نباتی قو
تعطیلی کامل کارخانه روغن ‌نباتی قو
کارخانه روغن نباتی قو پس از پنجاه سال فعالیت برای همیشه تعطیل خواهد شد و بیش از 200 کارگر آن بیکار خواهند شد.

بنا‌به گزارشهای رسیده روز 18خرداد 96 پس از صدور مجوز تغییر کاربری زمین کارخانه روغن نباتی قو توسط شهرداری رژیم و اقدام کارگزاران هیأت مدیره این کارخانه جهت فروش دارایی‌های شرکت، تکلیف این کارخانه معلوم شد و این کارخانه پس از پنجاه سال فعالیت، برای همیشه تعطیل خواهد شد و بیش از ۲۰۰کارگر این کارخانه که ۵ماه است دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند نیز بیکار خواهند شد.

گردانندگان این کارخانه در یک اقدام ضدکارگری درباره برنامه‌یی که هیأت مدیره برای آینده این کارخانه تدوین کرده نوشته‌اند: «هیأت مدیره شرکت هیچ قصدی جهت تولید و بازگشایی کارخانه ندارد و به‌دنبال فروش دارائی‌های شرکت است و مجوز تغییر کاربری زمین کارخانه را هم از شهرداری گرفته».

طی ماه‌های اخیر، کارگران کارخانه روغن نباتی قو بارها در اعتراض به عدم پرداختن دستمزدها و بسته شدن کارخانه اعتصاب و اعتراض کرده‌اند. اما دولت، به‌ویژه در جریان دوازدهمین دوره انتخابات قلابی ریاست‌جمهوری ایران، بسته شدن کارخانه را تکذیب کردند و آن را شایعه‌پراکنی برای تأثیرگذاری بر انتخابات خواندند.

قابل یادآوری است که کارخانه روغن نباتی قو از بهمن ۹۵ عملاً تعطیل بود و کارگران کارخانه‌ها در اعتراض به تعطیلی این واحد تولیدی مقابل وزارت کار بارها اجتماع کرده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a03751ac-b298-42e4-8ee8-ee5a4851fa91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات