728 x 90

کشف فسیل ۳۰۰هزار ساله انسان امروزی، انقلابی در تئوری پیدایش انسان

کشف فسیل 300هزار ساله انسان امروزی
کشف فسیل 300هزار ساله انسان امروزی
کشف فسیل 300هزار ساله انسان امروزی در مراکش، انقلابی در تئوری پیدایش انسان امروزی به‌وجود آورده است.

تا کنون دیدگاه اصلی رایج در میان فسیل‌شناسان این بود که هومو‌ساپینها به‌طور ناگهانی در حدود ۲۰۰هزار سال قبل از انسانهای بدوی‌تر شرق آفریقا، تکامل یافتند و در آن زمان  انسان کم و بیش ظاهری امروزی را پيدا کرد و پس از آن بود که انسان شروع به گسترش در سراسر آفریقا و در نهایت اقصی نقاط زمین کرد؛ اما کشفیات پرفسور هابلین خط بطلانی در این فرضیه کشیده است.
 


نتیجه این تحقیقات که در نشریه علمی ”نیچر“ به چاپ رسیده است بقول پروفسور ژان ژاک هابلین از :بخش مردم شناسی تکاملی در مؤسسه ماکس پلانگ در لایپزیک آلمان ”باعث بازنویسی کتابهای درسی“ درباره ظهور انسان امروزی می‌شود.

پروفسور هابلین در یک کنفرانس خبری در کالج دی فرانس در پاریس با نشان‌دادن نمونه‌های قالب گیری شده از بقایای فسیلی  که در "جبل ایرهود" مراکش کشف شده و قدمت آنها با کارشناسیهای علمی به 300تا 350هزار سال قبل برمی‌گردد، اعلام کرد که  پس از 10سال مطالعه دقیق بر روی اين فسيلها  ”ما حالا باید دیدگاهمان درباره چگونگی ظهور اولین انسانهای مدرن را اصلاح کنیم."
 


تحقیقات و حفاریهای پروفسور هابلین به‌طور واضح آشکار کرد که این مردمان کهن از ابزار سنگی استفاده می‌کردند و استفاده از آتش را بلد بودند. و نه تنها شبیه هومو ساپینها بودند بلکه رفتاری مشابه آن داشتند.

تا پیش از این قدیمی‌ترین فسیل‌های نوع انسان در اتیوپی (محوطه اومو کیبیش) در شرق آفریقا کشف شده بود و قدمت آن تقریباً ۱۹۵هزار سال رقم زده می‌شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/254685d7-60c9-4662-b765-4c2c6c392d75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات