728 x 90

آزمايش اتمى,انزواى جهانى رژيم ايران,پرونده هسته ای ایران,برنامه موشکی ایران,سيستم دفاع موشكى,

رژیم ایران، زمان رسیدن به سلاح اتمی را تسریع می‌کند

-

فعالیت های موشکی و اتمی رژیم
فعالیت های موشکی و اتمی رژیم
واشینگتن فری بیکن طی مقاله‌یی نسبت به فعالیتهای هسته‌یی مخفی رژیم ایران برای رسیدن سریعتر به سلاح اتمی هشدار داد. این منبع نوشت:‌ رژیم ایران اجزاء غیرقانونی اتمی را ذخیره می‌کند تا که زمان رسیدن به سلاح را کاهش دهد. اظهارات مقامات رژیم ایران، موجب گمانه زنیها در میان مقامهای کاخ سفید و کارشناسان اتمی شده است که توافق مهم اتمی به‌جای آن‌که تهدید اتمی رژیم ایران را کاهش داده باشد، تشدید کرده است.

بنا‌ به کارشناسان شفاف سازی اتمی که گزارش اخیر را افشا کرده‌اند که محدودیتهای اعمال شده توسط توافق رژیم ایران، نتوانسته است پیگیریهای اتمی رژیم ایران را متوقف کند، تولید انبوه این وسیله ”به میزان زیادی توانایی این رژیم را برای مخفی‌کاری یا ظرفیت رسیدن به سلاح اتمی را گسترش می‌دهد“.

گزارش اخیر مجدداً به فراخوانهای دولت ترامپ برای افزایش اِعمال توافق اتمی و فشار آوردن بر بازرسان بین‌المللی برای درخواست دسترسی بیشتر به سایتهای اتمی ایران، دامن زده است.

معلوم نیست که آیا بازرسان وابسته به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یا آی، ای.ایی.ای پیگیری سانتریفوژهای پیشرفته ایران را بنا‌ به این گزارش دنبال کرده‌اند یا خیر، که می‌گوید به دسترسی بیشتری به سایتهای رژیم ایران برای راستی‌آزمایی تبعیت آن از توافق نیاز است.

این گزارش در بحبوحه تجدید نگرانیها در مورد پیروی رژیم ایران از توافق اتمی و افزایش تلاش هایش برای ساختن موشک‌های بالستیکی مطرح می‌شود که در نقض توافقات بین‌المللی است که چنین رفتاری را منع می‌کند.

بنا‌ به گزارش مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی ”رژیم ایران تاکنون توانسته بسیاری از عناصر پیشرفته سانتریفیوژها و مواد خام مرتبط ذخیره کند و این تجهیزات برای عملکرد تعداد زیادی از سانتریفوژهای پیشرفته ضروریست.

آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید وضعیت توانایی ساخت سانتریفوژهای رژیم ایران از جمله تعداد قطعات کلیدی سانتریفوژهایی که این رژیم ساخته و میزان تجهیزات سانتریفیوژی را که به‌دست آورده است را تعیین کند“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0645c795-1570-43cf-b8be-0ab68cfd6538"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات