728 x 90

گردهمایی بزرگ اسلامی-عربی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در رمضان

این مقاومت آموزگار حقیقی مقاومت طولانی‌مدت علیه رژیمی در منتهای ظلم و استبداد است
این مقاومت آموزگار حقیقی مقاومت طولانی‌مدت علیه رژیمی در منتهای ظلم و استبداد است
سخنرانی‌نصر الحریری -رئیس هیأت مذاکره اپوزیسیون سوریه
سلام و درود خداوند بر شما خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران

خواهران و برادران گرامی و خواهران و برادران حاضر از همه کشورها؛ اوقات شما بخیر
رمضان کریم و مبارک و عید شما مبارک باشد.
در این روزهای مبارک رژیم آخوندی که لباس دین پوشیده است در حال حاضر نیروهایش را در درعا و در محله‌های اطراف دمشق و در حلب و در مناطق متعددی در عراق و یمن و سایر مناطق جمع کرده است.
این رژیم انهدام و خرابی و قتل را گسترش می‌دهد رژیمی که تجاوز و کشتار زیادی مرتکب می‌شود.

کشتار بعد از کشتاری دیگر؛ به‌منظور پیشبرد طرحهای توسعه‌طلبانه و اشغالگرانه خودش انجام می‌دهد.
می‌خواهم اشاره کنم الآن ما در یکی از سالن هایی که کمی قبل دیدیم نمایشگاهی که در آن شرکت کردیم و فکر کنم سایرین هم آن را دیدند.
این عکسهای سیاه و سفید از اجساد و قربانیان کودکان و زنان و سالمندان؛ اینها عکس نیستند. اینها رقم و اعداد نیستند. اینها انسان بودند که مانند ما زندگی می‌کردند. آنها سعی داشتند که به ماه رمضان برسند. آنها اسم دارند. اسامی آنها موجود و زنده است. آنها پدر و مادر دارند.
رژیمی که توسط رژیم تهران حمایت می‌شود. منظور سیستم قتل اسد است تصمیم گرفت که بسادگی حق زندگی را از آنها بگیرد و علیه آنها بشکه‌های انفجاری استفاده کرد.

بشکه‌ها بعد از بشکه‌های دیگر پر از مواد انفجاری که به‌صورت کور و بی‌هدف پرتاب می‌شوند از هلیکوپترها و بر روی مناطق مسکونی فرود میایند. و به قتل می‌رسانند. هر چه را که می‌تواند و به هر چیزی که بخورد آسیب می‌رساند این افراد در استفاده از سلاحهای شیمایی کشته شده‌اند در خان شیخون و حلب و سایر مناطق دهها بشکه انفجاری که توسط رژیم اسد مورد استفاده قرار گرفتند رژیمی که مورد حمایت رژیم آخوندی است این گازهای سمی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. و آنچه از انهدام و انفجار و قتل در سوریه به‌وجود آورد و نقض حقوق‌بشر که بیانگر جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

در آخرین دور گفتگوها. مانند سایر دوره‌های قبلی تمرکز هیأت مٰذاکره بر روی رژیم خمینی و نقش تخریبی آن در منطقه بود.
ما در آنجا یادداشتی را ارایه دادیم در این یادداشت ما بر روی تعدادی حقیقت و مناطق متمرکز بودیم که در زیر خلاصه آنها را می‌گویم:
اولا دخالت رژیم ایران در سوریه مانند سایر کشورهای منطقه یک دخالت غیرمشروع است.
استفاده از قتل و تخریب؛ استفاده از همه انواع سلاحها علیه یک خلق بی‌سلاح فقط به‌خاطر این‌که درخواست آزادی و کرامت دارد. دقیقاً می‌خواهد آنطور که همه کشورهای دنیا زندگی می‌کنند به‌سر ببرند و زندگی کنند.

امروز در کشور سوریه حداقل 90هزار نیروی مزدور از نیروهای سپاه پاسداران از ایران از حزب‌الله لبنان از حزب‌الله سوریه از فاطمیون و اسامی دیگر از مزدوران حضور دارند که با درهم و دینار به آنها پول داده می‌شود.
تعداد زیادی از جنایات و کشتار و تجاوزات وجود دارد، اثبات شده و موثق هستند. جنایاتی که توسط این شبه‌نظامیان انجام شده است.

امکان ندارد در آنجا امنیت و ثبات و صلح پایدار برقرار شود. نه فقط در سوریه بلکه در منطقه. و در کل جهان. مگر با از بین بردن این پروژه زشت رژیم ایران در منطقه و امکان ندارد در آنجا امنیت و ثبات برقرار شود. چرا که در آنجا شبه‌نظامیانی حضور دارند که در سوریه و سایر کشورها به اسم این پروژه آدمکشی می‌کنند.
امروزه و هر روزه مبارزه با تروریسم در صدر همه پرونده‌ها در دنیا است. پرونده‌یی که باید مورد توجه و اهتمام قرار بگیرد.

مبارزه با تروریسم در رأس اولویتهای ملی انقلاب سوریه قرار دارد. این تروریسم در رژیم جنایتکار بشار اسد سمبلیزه می‌شود همچنین در رژیم خمینی و همه نیروهای شبه‌نظامی و مزدور وابسته به آن و نیز در سازمان تروریست و سپاه داعش و نیز سازمان القاعده و همه نیروی وابسته به آنها مجسم می‌شود. ما تاریخ و گذشت زمان را گواه می‌گیریم و سخنرانیهای این جلسه هم ضبط شده حرف ما این است که آن نیروها و گروهها و اشخاص و یا کشورها و یا رؤسای جمهور و یا دولتهایی که در مبارزه با تروریسم جدی هستند امکان ندارد تا زمانی که عوامل ایجاد کننده تروریسم باقی است و در منطقه فساد به‌پا می‌کنند و تا زمانی که یک دولت سرکش که نام آن رژیم خمینی است در ایران حاکم است و به‌نام اختلاف فرقه‌ها کشتار می‌کند و شعار فرقه‌گرایی می‌دهد و با فرهنگ فرقه‌گرایی سخن می‌گوید و با ادعاهای فرقه‌گرایانه دست به کشتار می‌زند برای همگان روشن است که این خطی است که در یک مسیر معکوس (با جامعه) حرکت می‌کند. امکان ندارد این جریان نابود شود مگر این‌که عامل اصلی و قبل از همه رژیم آخوندی حاکم در ایران و رژیم بشار اسد در دمشق و سایر رژیمهایی که همین عملکرد را دارند، نابود شوند. از همین رو و از همینجا خواهان قرار دادن سپاه پاسداران رژیم ایران، حزب‌الله لبنان، حزب‌الله عراق و همه شبه‌نظامیان و مزد بگیران رژیم آخوندی در کشورهای مختلف جهان، در لیست تروریستی هستیم علاوه بر آن خواهان گامهای عملی و اقدامات تعیین‌کننده در راستای زمان‌بندی مشخص برای مبارزه با تروریزم هستیم. همان اقداماتی که در رابطه با داعش و القاعده در کشورهای مختلف جهان باید انجام شود در غیراین صورت هر گونه سخن گفتن از مبارزه با تروریزم، سرابی بیش نیست.

در راستای همان نکات مشترکی که خانم مریم رجوی فرمودند، می‌خواهم هم صدا با شورای ملی مقاومت ایران، بر ضرورت اخراج همه شبه‌نظامیان وابسته و مزدبگیر رژیم آخوندی حاکم در تهران، از کشورهای جهان و منطقه، تأکید کنم. شبه‌نظامیانی که فعالیتهای گسترده‌یی در کشورهای مختلف و به‌خصوص در آفریقا دارند. ثانیا مجدداً خواستار اخراج رژیم ایران از سازمان تعاون اسلامی هستیم. همچنین باید میان ملتها و دولتهایی که نسبت به خطر این پروژه آگاهی دارند، اتحادی برقرار شود. اتحادی که باید دارای برنامه‌ها، دیدگاهها و اقدامات مشخص باشد، نه فقط از طریق تشکیل کمیته‌ها و هشدارهای پی‌درپی بلکه باید اقداماتی برای توقف گسترش آخوندها صورت بگیرد و آنها را در مرز خودشان نگه دارد و نقطه پایانی بر فعالیتهایش بگذارد. هر کسی که فکر می‌کند که رژیم آخوندها، رژیمی قوی است، اشتباه می‌کند. درگیریهایی که قبل از دخالت روسیه در سوریه اتفاق افتاد بهترین گواه این حقیقت است. چرا که مشاهده کردیم و هم‌چنان می‌بینیم که گله‌های وابسته به قاسم سلیمانی چگونه دارند شکست می‌خورند و مانند موش از مقابل قهرمانان ارتش آزاد سوریه، فرار می‌کنند. این برادران، یک ارتش کلاسیک و آموزش دیده نیستند. آنها پزشکان، مهندسان، معلمان و دانشجویانی هستند که بنا بر ضرورت دفاع از وطن و آبرو و کرامتشان، سلاح به دوش گرفته‌اند. اما در مقابل این جوانان، مزد بگیران وابسته به قاسم سلیمانی هستند که مانند موش فرار می‌کنند که همه شما هم این موضوع را در ادلب و جسر الشغور و در لشکر 25 در درعا و همه مناطق سوریه مشاهده کردید. این رژیم یک رژیم ضعیف است که از سکوت بین‌المللی و نبود یک استراتژی روشن برای متوقف کردنش، سوء‌استفاده می‌کند. بنابر‌این شروع به گسترش می‌کند اما هنگامی که در برابرش یک اراده قوی از طرف جهان آزاد قرار بگیرد همه چیز عوض می‌شود. این ساده‌ترین راه برای توقف این رژیم است. صحبتم را خلاصه می‌کنم، با وجود رژیم آخوندی، هیچ آینده‌ای برای دموکراسی و آزادی و کرامت وجود ندارد، هیچ امنیتی برای بچه‌هایمان وجود ندارد، هیچ حرمتی برای مقدساتمان و هیچ ارزشی برای زنانمان و نوامیسمان وجود ندارد. بنابر‌این باید ناقوسهای خطر را به صدا دربیاوریم. باید در یک تلاش دسته‌جمعی و خالصانه برای ریشه‌کنی این سرطانی که امنیت، ثبات و خون خانواده‌هایمان را تهدید می‌کند، اقدام کنیم. مجدد از برادران در مقاومت ایران بسیار تشکر می‌کنم. هزاران تبریک ماه رمضان بر شما و مردمتان و خانوادهایتان و دوستدارانتان. السلام عیکم و رحمه الله و برکاته.

جرج صبرا – معاون هماهنگ‌کننده هیأت عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه
سلام بر همه شما، عصر همگی به‌خیر، خانم رئیس‌جمهور، حضار گرامی، رمضان بر همه مبارک باد.
امیدواریم که رمضان برای همه مردممان و سرزمینهایمان در آینده هم مبارک باشد تا سرزمینهایمان از دست مستبدین آزاد شود و هم‌وطنانمان از قتل روزانه نجات پیدا کنند و خداوند بر هر کاری تواناست.
صحبت از رژیم آخوندی در تهران درست نیست مگر این‌که به‌طور خاص به انقلاب ایران بپردازیم و آن را بررسی کنیم، این انقلاب در گذشته زیبا و تابناک بود، انقلابی که برای ما در خاورمیانه و کشورهای عرب امید به بارآورد، امید به این‌که سرنگونی مستبدان امکانپذیر است. منظره صدها هزار جوان ایرانی در خیابانهای تهران و شهرهای بزرگ به جوانان عرب الهام بخشید که حتی با دستان خالی هم می‌توان حکومتهای تا دندان مسلح و سراپا کینه را سرنگون کرد. زمانی که رژیم شاه سرنگون شد کمی احساس پیروزی کردیم ولی متأسفانه این احساس زیاد طول نکشید چرا که عمامه‌های سیاه و سفید جای کلاه نظامی را گرفت و چه فرقی بین ظالمانی است که لباس نظامی می‌پوشند و کلاه نظامی می‌گذارند و بین ظالمانی که عبا می‌پوشند و بر سرشان عمامه می‌گذارند.

انقلاب ایران به سرقت رفت و از دست جوانانش گرفته شد از دست جوانان سازمان مجاهدین خلق ایران و بقیه سازمانهایی که بر میراث دکتر مصدق بنا شده بود، و آخوندها و اعوان و انصارشان و کسانی که دست‌بوسی را خوب یاد گرفته‌اند، انقلاب را گرفته و بردند.

متأسفانه مردم ایران و جوانان ایرانی اولین قربانیان ضدانقلاب بودند چرا که رژیم آخوندی انقلاب را به سرقت برد و آن را در تهران تبدیل به ضدانقلابی برای مقابله با اولاً ایرانیان و ثانیا مردم منطقه کرد. طولی نکشید که آن جنگ 8ساله را با عراق راه انداختند که همه تاب و توان دو کشور را به باد داد. بعد از آن طبق روشهای فرقه‌ ای، نهادهای خودشان را شکل دادند وبرهمه مخالفان تاختند و زیر شعار صدور انقلاب تروریسم را صادر کردند چرا که ضدانقلاب چیزی جز تولید خود را که همان تروریسم و استبداد و سرکوب است صادر نمی‌کند. سپس گروه‌های فرقه‌گرا شروع به گسترش در کشورهای عربی کرد و متأسفانه الآن شاهدیم که این رژیم درگیریها را دامن می‌زند درگیریهایی که ما نیازی به آن نداریم درگیریهای دوطرفه ایرانی و عربی یا بین شیعه و سنی، همه می‌دانیم که این درگیریها تا چه حد می‌تواند ادامه داشته باشد و در روی نقشه تا کدام مناطق جغرافیایی در قاره‌های جهان گسترش یابد.

متأسفانه جهان چشم خود را بسته است به‌طور خاص سیاست اوباما را مثال می‌زنم که آخوندها را برای دست‌ درازی در منطقه بیشتر و بیشتر تشویق کرد و ما در سوریه اولین قربانیان آن بودیم. در سالهای قبل از انقلاب سوریه و قبل از 2011 گسترش دخالتهای رژیم ایران را می‌دیدیم که رژیم اسد در را برای آن باز کرده بود ولی بعد از انقلاب اولین خون ریخته شده به دست اندیشه مذهبی فرقه‌گرا خون سوریها بود و امروز طوری صحبت می‌کنند که با عقل جور در نمی‌آید و وزیر دفاع رژیم ایران می‌گوید که در عراق هیچ عربی وجود ندارد و اعراب باید به صحرا برگردند. دوران، دوران آخوندهاست وحاکم بغداد یعنی مالکی می‌تواند که آن کار را با مقاومین قهرمان اشرف و لیبرتی جلوی چشم جهانیان و زیر حفاظت سازمان ملل انجام دهد و ما می‌بینیم که همکاری با رژیمهای مستبد آنها را به این نقطه رسانده است که در اوج تکبر همه جهان را به چالش می‌کشند ـ چطور می‌شود فهمید که چه چیز در ریاض اتفاق افتاده. در ریاض یک کنفرانس آمریکایی – عربی- اسلامی- بین‌المللی برگزار شد که برای مقابله با توسعه‌طلبی رژیم ایران در منطقه بود در نتیجه جهان الآن فهمیده است که خطرات واقعی و جدی از طرف این رژیم وجود دارد که از مرزهای ایران و منطقه فراتر رفته است.

بدون شک، رژیم آخوندی و شبه‌نظامیان فرقه‌گرایی که آنان را تولید کرده و حمایت می‌کند و به منطقه اعزام می‌کند روی دیگر داعش و حکومتی است که به اسم اسلام بنا نهاده شده و اینها دو روی یک سکه هستند و اساس آنها بر کینه و خشم و فرقه‌گرایی و برگرداندن بشریت به گذشته و قرون وسطی است.

من کاملاً صحبت همکارانم را تأیید می‌کنم که گفتند نابود کردن داعش و تروریسم سیاه عملی نخواهد بود تا زمانی که انواع دیگر تروریسم وجود دارد. هیچ فرقی بین تروریسم با پرچم سیاه و تروریسم با پرچم زرد وجود ندارد. تا زمانی که خطر یکی است و از ایران و ایرانی‌ها و از منطقه و مردم منطقه و ما سوریها فراتر می‌رود، به‌نظر من تازمانی که تروریسم خطری برای همه است، همه جهانیان باید امروز این خطر را از ریشه برکنند و نه فقط نهادها و سازمانها و خودروها و امکانات نظامی‌اش را بلکه اندیشه و محل رشد و نمو سیاسی و اجتماعی و فکری این تروریسم را باید ریشه‌کن کرد.

به‌خاطر این مهمانی زیبا در ماه رمضان از مقاومت ایران و شورای ملی مقاومت تشکر می‌کنیم. این مقاومت آموزگار حقیقی مقاومت طولانی‌مدت علیه رژیمی در منتهای ظلم و استبداد است. با امید به پیروزی، به شما درود می‌فرستیم، پیروزی ایرانیان بر رژیم ولایت‌فقیه که پیروزی همه ما بر همه مستبدان در خاورمیانه و جهان خواهد بود. با تشکر.

دکتر نذیر حکیم – دبیرکل ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران
خواهران و برادرانم در جنبش مقاومت ایران
خواهران و برادران شرکت‌کننده در این جلسه. این جلسه در ماه رحمت برگزار می‌شود و رحمت در کشور من ممنوع است. همان رحمتی که با عشقی که با رسالت اسلام در درون ما شکل گرفت ما برای آن در تلاش هستیم. اما آمدند کسانی‌که این صفا و صمیمیت را آلوده کنند. آمدند کسانی‌که به اسم اسلام گفتند بنیادگرایی حق ما است با نام این شعارها و با نام ولایت‌فقیه این حق ما است که هرکاری می‌خواهیم بکنیم.

من در این جلسه با شما دیدار کردم ما با شما در یک سنگر هستیم. درد ما و درد شما در ایران مشترک است. همین درد امروز در کشورم ادامه دارد. آری اگر پشتیبانی ولایت‌فقیه از این رژیم آدمکش نبود، منبع تروریسم در کشورما امکان نداشت ادامه یابد. همه عملکردهای نیروهای مزدوری که توسط نظام ولایت‌فقیه استخدام شده‌اند، واقعاً جنایت جنگی است.

این ضروری است که همه ما در یک صف به کمک مقاومت ایران بپردازیم تا این رژیم فاشیستی و آدمکش سرنگون شود. این کار مشکلی نیست. همه می‌دانند سرچشمه تروریسم گروههایی هستند که کارشان ایجاد خوف و ترس و کشتار است. نیروهای اسد و پاسداران رژیم ایران و مزدورانی که آنها را از لبنان و عراق و افغانستان و پاکستان آورده است روزانه در قتل و کشتار و نابود کردن مردم ما شرکت دارند. اما جهان فقط تماشاچی است. آیا این چیزی غیر از بنیادگرایی است؟ جهان که تماشاچی است و هیچ کاری نمی‌کند و این بنیادگرایی و آدمکشی است که ادامه می‌یابد و از هیچ‌کسی نمی‌گذرد. می‌گویند تروریسم داعش و نصرهٴ و القاعده است ولی من می‌گویم که آن کس که به داعش و القاعده تروریسم را آموزش داد رژیم آخوندی است. اگر نیازی به‌دلیل داشتید دلایل بزرگی در دست داریم. آنکس که مانع این است که ما علناً به رژیم آدمکش و دیکتاتور در جهان نه بگوئیم همان تروریسم است و بالادست همه آنها رژیم ایران است. این رژیم نه تنها باید از سازمان کنفرانس اسلامی بلکه از همه سازمانهای جهانی و در رأس همه سازمان ملل اخراج شود. اصلاً نباید در هیچ‌کجا از این رژیم استقبال به‌عمل بیاید.

ثانیا می‌گوئیم بله هر آنکس که در کشتار و تروریسم شرکت می‌کند، نیروهایی است که توسط رژیم ایران در همه کشورها از عراق و یمن گرفته تا سوریه و چه بسا فردا در جاهای دیگر از آنها استفاده می‌کند. همه این تروریستها در سپاه پاسداران سمبلیزه می‌شوند. آن چه کسی است که همه را بسیج می‌کند امام جماعت را در مسجدش و پارلمانتر را در پارلمانش و استاد دانشگاه را در دانشگاه. به‌وضوح باید گفت سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی مثل بقیه در قتل و کشتار ملتها دست دارد. موضوع فقط کشتار نیست بلکه امروز همه دارند از کوره‌های آدم‌سوزی که در دوران نازیها ساخته شده بود، امروز باپشتیبانی رژیم ایران یک کوره آدم سوزی در کنار زندان صیدنایا ساخته است که پیکرهای برادران وفرزندان ما را که در زندان صیدنایا کشتار می‌کند بعد از لورفتن آن در این کوره‌ها می‌سوزاند.

خواهران و برادران
در ماه طاعت و آمرزش گناهان همه امید ما این است که بکمک مردم ایران و سوریه برای سرنگونی دیکتاتوری اسد تلاش کنیم این کار بدون ساقط کردن رژیم آخوندی امکان ندارد.
ما در کنفرانس آستانه بودیم ما حضور نماینده رژیم ایران در این کنفرانس را نپذیرفتیم. همین حرف را برادران ما در ژنو گفتند ماهمواره این را خواهیم گفت. یک رژیم آدمکش که عمامه بر سرش گذاشته حق ندارد به‌نمایندگی از طرف مردم سخن بگوید. این رژیم باید مورد حسابرسی قرار بگیرد باید به دادگاه جنایات جنگی مربوط به اشرف و لیبرتی احاله شود. من به شما به این خاطر که امسال در امنیت و سلامتی هستید، تبریک می‌گویم. امیدواریم که مردم ایران و سوریه سال آینده بدون رژیم آخوندی که همواره صادر‌کننده تروریسم است، در امن وامان باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9cd42166-2655-4839-a75e-ef8dea7da0b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات