728 x 90

ماه مبارک رمضان در شمال سوریه و یمن

قنادی در شمال حلب
قنادی در شمال حلب
شمال سوریه:
در شهر اعزاز در شمال حلب سوریه با وجود آوارگی و دربدری مردم فضای ماه رمضان حاکم است.
شیرینی معروک یکی از شیرینیهای سنتی ماه رمضان در سوریه است. این شیرینی هیچوقت در ماه رمضان از سفره مردم سوریه غایب نیست. به یکی از محلهای پخت این نوع شیرینی در شهر اعزاز در حومه شمالی حلب می‌رویم که روزانه نزدیک به 500کیلو «معروک» با شکلهای مختلف پخت می‌کند.

بازارهای حومه حلب شاهد استقبال اهالی از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بود. قیمت کالاها و خوراکیها در مناطق مختلف فرق می‌کند اما اهالی رمضان امسال را به سالهای قبل ترجیح می‌دهند. زیرا مواد غذایی بیشتر است و امنیت نسبی در شهرهای الباب و جرابلس و اعزاز در حومه شمالی حلب و اتارب در حومه غربی حلب برقرار است. این شهرها در کنترل ارتش آزادی است.

جمیل کارگر قنادی: الحمدلله وضعیت بسیار خوب است امسال هم شیرنی معروک خیلی خوب است ما روزانه 400الی 500کیلوگرم پخت می‌کنیم. قیمتها هم خوب است از 300لیره تا 200لیره یا 100لیره برایمان درآمد دارد.
 



ماه مبارک رمضان در یمن
برخلاف شرایط سخت اقتصادی و انسانی در یمن به‌دلیل جنگی که در این کشور در جریان است هیچ چیزی مانع آن نمی‌شود که مردم یمن در فضایی شاد و خوشبینی ماه مبارک رمضان را گرامی بدارند

تلویزیون اورینت 13خرداد 96: در یمن هنوز در میان شعله‌های جنگ می‌سوزد. در چنین شرایطی و برای سومین سال متوالی مردم این کشور به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند. مظاهر استقبال از این ماه مبارک همراه با شادی در این شهر دیده می‌شود. این وضعیت در خیابانهای شهر تعز نیز به چشم می‌خورد.

مردم طبق معمول برای خرید نیازهای ویژه ماه مبارک رمضان به خیابانها می‌روند ولی به گفته این شهروند قیمت ها بسیار بیشتر از آنی شده که در سال گذشته وجود داشته است.
خرید میوه، سبزیجات و شیرینی بخشی از سبد غذایی مردم است. در ماه رمضان در یمن ساعتهای کار روزانه با ماههای دیگر سال تفاوت دارد

برخلاف شرایط سختی که هم‌اکنون در یمن وجود دارد به‌طور نسبی مواد غذایی در بازارها وجود دارد ولی فقر و بیکاری مانع از آن می‌شود که اقشار کم در آمد بتوانند تمامی نیازمندیهایشان را خرید کنند. فاجعه‌یی که اکنون در یمن جریان دارد محصول کودتایی است که توسط شبه‌نظامیان حوثی و به فرمان رژیم تهران در این کشور صورت گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc996f1d-1db9-4eff-a985-3ca9cb5955e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات