728 x 90

اخبار خاورمیانه,سوريه,شوراى اروپا,

ریاض سیف از اتحادیه اروپا خواست رژیم اسد را به‌خاطر جنایاتش مورد حسابرسی قرار دهد

-

ریاض سیف وهيآت ههمراهانش با تعدادی از مقامهای اروپایی
ریاض سیف وهيآت ههمراهانش با تعدادی از مقامهای اروپایی
ریاض سیف رئیس ائتلاف ملی سوریه روزگذشته 12خرداد 96از اتحادیه اروپا خواست یک پیام روشن به رژیم اسد و حامیانش بفرستد که از آنان به‌خاطر جنایت علیه مردم سوریه حسابرسی خواهد کرد.

این درخواست ریاض سیف در دیدار وی و هیأت همراهش با تعدادی از مقامهای اروپایی و در رأس آنان رئیس کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا مطرح شد. رئیس کمیته سیاسی و امنیتی اتحادیه اروپا اپوزیسیون سوریه را ”یک شریک قوی“ نامید و حمایت کامل خود را از آن اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

ریاض سیف برای بررسی انتقال سیاسی در سوریه با موگرینی دیدار می‌کند

سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه گزارش داد که ریاض سیف رئیس این ائتلاف روز جمعه 12خرداد 96با فدریکا موگرینی نماینده اتحادیه اروپا در امور خارجی در بروکسل پایتخت بلژیک دیدار خواهد کرد.

این دیدار برای بررسی تحولات سیاسی اخیر در سوریه و آخرین سری گفتگوهای ژنو که با هدف رسیدن به روند انتقال سیاسی انجام شد، صورت خواهد گرفت.

دو طرف استراتژی اتحادیه اروپا برای حمایت از اپوزیسیون و دولت موقت سوریه را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد. این استراتژی روی تحقق انتقال سیاسی و حل نیازهای سوریهای مستضعف و تشویق دموکراسی و حقوق‌بشر و آزادی بیان و حسابرسی از جنایات جنگی و پیشبرد روند آتشی ملی متمرکز خواهد بود.

اتحادیه اروپا تحریمها علیه رژیم اسد را برای یک سال تمدید کرد
اتحادیه اروپا روز دوشنبه 8خرداد تحریمها علیه رژیم سوریه را یک‌سال دیگر یعنی تا ژوئن 2018تمدید کرد.
این تصمیم در راستای استراتژی اتحادیه اروپا در مورد سوریه است که می‌گوید که اتحادیه اروپا اقدامات محدود کننده خود علیه رژیم سوریه و پشتیبانانش را تا زمانی که سرکوب شهروندان ادامه یابد، حفظ خواهد کرد.

همزمان شورای اروپا به لیست آنهایی که تحت اقدامات محدودکننده هستند سه وزیر دولت سوریه را افزود. این لیست هم‌اکنون شامل 240شخص و 67نهاد می‌شود که هدف یک ممنوعیت سفر و مسدود کردن سرمایه در رابطه با سرکوب وحشیانه علیه جمعیت غیرنظامی در سوریه است.

تحریمهایی که هم‌اکنون علیه سوریه برقرار است شامل تحریم نفتی، محدودیتها بر سرمایه‌گذاریهای مشخص، انجماد سرمایه‌های بانک مرکزی سوریه در اتحادیه اروپا و محدودیتهای صادرات بر تجهیزات و تکنولوژی که می‌تواند برای سرکوب داخلی استفاده شود، همچنین محدودیت بر تجهیزات و تکنولوژی برای مانیتور کردن یا جلوگیری از ارتباطات اینترنتی یا تلفن.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18c321bf-d6a4-47d6-982b-75cd40a250c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات