728 x 90

آوارگان سورى,اخبار خاورمیانه,مجمع عمومى سازمان ملل,

سازمان ملل: کوچ اجباری مردم سوریه جنایت جنگی است

-

گوترز خواستار احاله پرونده سوریه به دادگاه جنایی بین‌المللی شد
گوترز خواستار احاله پرونده سوریه به دادگاه جنایی بین‌المللی شد
سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه روز 11خرداد 96به‌نقل از سازمان ملل گزارش کرد کوچ مردم سوریه در برخی از مناطق توسط رژیم سوریه به حد جنایت جنگی می‌رسد چون به‌شکل اجباری انجام می‌شود.

سازمان ملل با اشاره به مناطق کاهش تنش گفت که مورد هدف قرار دادن شهروندان در سوریه متوقف نشده است و هنوز رسیدن کمکهای انسانی و پزشکی به‌طور سیستماتیک از طرف نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان وابسته به آن با مانع مواجه می‌شود.

همچنین استیون اوبرایان نماینده ویژه سازمان ملل‌متحد در امور سوریه در جلسه شورای امنیت که روز چهارشنبه برگزار شده بود، گفت که کودکان سوری در معرض انواع نقض حقوق‌بشر از جمله ”شکنجه و سوءاستفاده جنسی و سربازگیری اجباری و حتی اعدام ”قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

گوترز خواستار احاله پرونده سوریه به دادگاه جنایی بین‌المللی شد


اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه روز چهارشنبه 10خرداد 96 گزارش کرد آنتونیو گوترز گزارشی به اعضای شورای امنیت داده است که در آن خواستار احاله پرونده وضعیت در سوریه به دادگاه جنایی بین‌المللی شده است. وی در این گزارش رژیم اسد را متهم کرده است که مانع از رسیدن کمکهای انسانی به شهروندان می‌شود.

وی در گزارش خود گفته است ”با توجه به حمله شیمیایی علیه منطقه خان‌شیخون در 4آوریل گذشته و با ادامه حملات علیه مراکز آموزشی و بازارها و مساجد و غیره، من فراخوان می‌دهم که پرونده سوریه به دادگاه جنایی بین‌المللی احاله شود“.

وی همچنین به اعضای شورای امنیت فراخوان داده است که از مکانیزمهای بین‌المللی بی‌طرف و مستقل برای کمک در تحقیقات درباره اشخاص مسئول جنایات ”خطرناک‌تر“ به‌موجب قانون بین‌الملل و پیگیری قضایی آنان کمک کنند.

گوترز: بیش از ۸۰۰کادر پزشکی در سوریه کشته شده‌اند


سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه به‌نقل از دبیرکل سازمان ملل‌متحد آنتونیو گوترز نوشت: از شروع انقلاب سوریه در سال 2011بیش از 800تن از کارکنان بخش پزشکی در سوریه کشته‌ شده‌اند.
گوترز این سخنان را روز جمعه 5خرداد 96 درجلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره حفاظت از شهروندان در درگیریهای مسلحانه بیان کرد.

دبیرکل ملل‌متحد از شورای امنیت خواست که حملاتی که تأسیسات پزشکی را مورد هدف قرار می‌دهد محکوم کرده و از مسئولان آن حسابرسی کند.
وی گفت: ”بیش از 400حمله علیه مراکز پزشکی ثبت شده است“. این آمار مربوط به شروع اعلام جنگ رژیم اسد علیه مردم سوریه در سال 2011است.

گوترز افزود: ضروری است که از ساختن مناطق نظامی در داخل مناطق مسکونی یا در نزدیکی آن خودداری شود و همچنین نباید اسحله انفجاری با آثار گسترده علیه مناطق مسکونی به‌کار گرفته شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9a01a06c-91ec-467e-ab16-16f8b58e8677"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات