728 x 90

اخبار آمریکای جنوبی,

رئیس‌جمهور ونزوئلا: همه‌پرسی قانون اساسی در ونزوئلا برگزار می‌کنیم

-

رهبر سوسیالیست ونزوئلا در یک بیانیه تلویزیونی گفت
رهبر سوسیالیست ونزوئلا در یک بیانیه تلویزیونی گفت
در پی حدود دو ماه اعتراضات ضددولتی در ونزوئلا که در موارد متعدد با خشونت و تلفات جانی همراه بود، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور این کشور روز 12خرداد 96گفت: «همه‌پرسی برای تصمیم‌گیری درباره قانون اساسی جدید، برگزار خواهد شد». با این حال، وی تاریخ مشخصی برای این همه‌پرسی اعلام نکرد.

مادورو در ابتدا در نظر داشت یک شورای قانونگذاری تأسیس کند اما این تصمیم باعث شد که مخالفان و نیز اعضای دولت، این ایده را غیردموکراتیک بنامند. در پی این تصمیم، مخالفان دولت، وی را به دیکتاتوری متهم کردند و موج اعتراضات مستمر، خیابانهای کاراکاس، پایتخت، و شهرهای دیگر را در بر گرفت.

بحران شدید اقتصادی در طول ریاست‌جمهوری وی، بر شمار طرفداران جناح مخالف دولت افزوده است. نظرخواهی‌ها نشان می‌دهد که برای نخستین بار طی سالهای گذشته، جناح مخالف مادورو در بین مردم دارای اکثریت است.

بیشتر بخوانید:
 
اوجگیری تظاهرات ضدحکومتی در ونزوئلا
در ونزوئلا؛ راهپیمایی ضددولتی در کاراکاس بار دیگر به درگیری کشیده شد. باز هم تعدادی کشته و مجروح شدند. روز 10خرداد 96راهپیمایی ضددولتی در کاراکاس پایتخت ونزوئلا با درگیریهای خونین میان معترضان و نیروهای امنیتی ادامه دارد گفته می‌شود در این درگیریها صدها تن مجروح شدند. برخی خبرها حاکی از کشته شدن یک تظاهر کننده است. رهبر اپوزیسیون ونزوئلا نیز در جریان این اعتراضات زخمی شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25bb3ad2-bdb5-447c-8d7b-59c4f5e44b5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات