728 x 90

ایجاد مناطق امن در جنوب سوریه

جنوب سوریه
جنوب سوریه
به گزارش اسکای نیوز مقامهای آمریکایی و روسیه در امان پایتخت اردن گفتگو های نظامی و دیپلوماتیک خود را بر سر ایجاد مناطق امن در جنوب سوریه از سر می‌گیرند.

اسکای نیوز 10خرداد 96
گفتگو های آینده بر سر مساحت مناطق امن، شورای محلی و ناظرانی است که در آن مستقر خواهند شد. واشینگتن این گفتگوها را مشروط به آن کرده است که شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران هیچ حضوری در مناطق امن نداشته باشند. شاید بادیه سوریه نقطه تحول در جنگی باشد که در سوریه در جریان است. تحرکات بین‌المللی حول این موضوع در جریان است.

هدف این تلاشها ایجاد منطقه امن برای جلوگیری از گسترش دخالت رژیم ایران در سوریه است.

واشینگتن می‌گوید شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در منطقه‌یی که از قنیطره در جولان تا حومه استان سویدا تا تنف امتداد پیدا می‌کند حضور نداشته باشند. ولی این احتمال را هم گذاشته که رژیم اسد عناصر محدودی را در معبر مرزی نصیب در مرز اردن داشته باشد.

در این رابطه و بعد از پیشرویهای نظامیان اسد به سوی معبر مرزی تنف هواپیماهای ائتلاف اعلامیه‌های هشدار آمیزی را پخش کردند و در آن هشدار دادند هر گونه نزدیک شدن به معبر تنف به‌معنی اعلام جنگ است. آمریکا تلاش می‌کند در قسمت جنوب بادیه سوریه که همجوار مرزهای اردن است راه عبور عناصر وابسته به رژیم ایران را قطع کند.

این شبه‌نظامیان نیز با فهم وضعیت کنونی تلاش می‌کنند در استان دیرالزور نقش جایگزین را بازی کنند. عناصر اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران تلاش می‌کنند رزمندگان اپوزیسیون وهم‌پیمانانشان را از استان دیرالزور دور کنند.

این رویداد به‌معنی مسابقه میان واشینگتن و رژیم ایران است. رژیم ایران سعی می‌کند جاده مواصلاتی‌اش را که از عراق عبور کرده تا سوریه و دریای مدیترانه امتداد پیدا می‌کند حفاظت کند. رژیم ایران می‌خواهد این جاده تا ساحل دریای مدیترانه که شبه‌نظامیان حزب‌الله در آن حضور دارند گسترش پیدا کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1db7f8fd-d17b-4649-a8b8-fc98499ef3e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات