728 x 90

شیوع بیماری تب ”کریمه کنگو“ در سایر استانهای کشور

تب کریمه کنگو از طریق گوشت منتقل میشود
تب کریمه کنگو از طریق گوشت منتقل میشود
به‌رغم تکذیب کارگزاران رژیم از نبود بیماری تب ”کریمه کنگو“ در استانهای کشور، این بیماری پس از اصفهان در بسیاری از استانها در حال گسترش است.

محمد مهدی گویا که خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) از وی به‌عنوان رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت رژیم نام می‌برد در گفتگویی که این خبرگزاری در روز دوشنبه 8خرداد 96منتشر کرد گفت ”دو نفر بر اثر این بیماری تاکنون فوت کردند؛ یکی از آنها در کرمانشاه و دیگری در استان هرمزگان بود. علاوه بر آنها یک مورد در کرمانشاه، یک مورد زابل و دو مورد در ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان، یک مورد در هرمزگان و یک مورد نیز در استان اصفهان که مربوط به شهرستان چادگان است به این بیماری مبتلا شده‌اند“.

در همین حال ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز با تأکید بر وجود این بیماری در استان گفت ”در ابتدای امسال یک نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده است“.

بیشتر بخوانید:
9اردیبهشت 95: ابتلای کارگران یک کشتارگاه در زاهدان به بیماری تب کریمه کنگو
روزنامه حکومتی آرمان 9اردیبهشت 96نوشت: در اثر شیوع تب ‌کریمه ‌کنگو تعدادی از کارگران یک کشتارگاه در زاهدان به تب‌کریمه‌کنگو مبتلا شده‌اند.

این روزنامه اضافه کرده است: «شنیده شد که در روزهای گذشته، تعدادی از کارگران یک کشتارگاه در زاهدان به تب‌کریمه‌کنگو مبتلا شده‌اند. در اثر شیوع تب کریمه ‌کنگو در استان سیستان و بلوچستان، تعدادی از کارگران شاغل در یک کشتارگاه زاهدان به این بیماری مبتلا شده‌اند.»

5خرداد 96: شیوع بیماری تب کریمه کنگو در اصفهان
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در اصفهان هشدار داد.
کوروش جهانپور مسئول روابط عمومی دانشگاه پزشکی اصفهان روز جمعه 4خرداد 96در گفتگویی اعلام کرد ”در چند روز گذشته چهار مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان گزارش شد که یکی از آنها روز گذشته، پنجشنبه در یکی از بیمارستانهای اصفهان فوت کرد“.
وی در ادامه اضافه کرد ”اگر فرد مبتلا به این بیماری تشخیص بموقع داده شود و به مراکز درمانی مراجعه کند تا 70درصد شانس زنده ماندن وی وجود دارد“.

6خرداد 96: کریمه کنگو در شهرستان مبارکه یک قربانی گرفت
تب کریمه کنگو در شهرستان مبارکه یک قربانی گرفت. رئیس مرکز بهداشت شهرستان مبارکه روز جمعه 5خرداد 96مرگ یک جوان از اهالی شهر دیزیچه را بر اثر ابتلا به ویروس تب کریمه کنگو تأیید کرد.
وی گفت: یک جوان از اهالی شهر دیزیچه حدود ۱۰روز قبل در اثر ذبح یک گوسفند و نیش کنه از این دام به ویروس این بیماری مبتلا شده است که در بیمارستان خانواده اصفهان بستری شده و متأسفانه جان خود را از دست داده است.

خاطر نشان می‌شود که تب کریمه کنگو یکی از مهمترین بیماریهای ویروسی است که از حیوان به انسان منتقل می‌شود. این بیماری خطرناک است و فرد مبتلا به آن ممکن است حتی در صورت درمان تا 30درصد جان خود را از دست دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de4b7234-c7ec-40cb-ab4b-16e177ba6e83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات