728 x 90

زد و خورد پلیس برزیل با معترضان در پایتخت

درگیری معترضان با پلیس
درگیری معترضان با پلیس
بنا‌ به خبرهای منتشر شده روز 4خرداد 96معترضان خشمگین در برازیلیا پایتخت برزیل به ساختمان چند وزارتخانه هجوم آورده و به آنها خساراتی وارد کرده‌اند. تظاهر کنندگان که تعداد آنها 35هزار تخمین زده می‌شود، خواهان کناره‌گیری میشل تامر، رئیس‌جمهوری، که با اتهام فساد مالی مواجه است می‌باشند. رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که در این تظاهرات یک نفر دستگیر و شماری نیز زخمی شده‌اند.

بنا بر شهادت روسای شرکتهای تجاری در دیوان عالی برزیل، میشل تامر از سال ۲۰۱۰تا کنون میلیون‌ها دلار رشوه دریافت کرده است. اما تامر این اتهامات را بی‌اساس دانسته و درخواست کناره‌گیری از قدرت را نپذیرفته است.

معترضان همچنین خواهان آن هستند که دولت برنامه اصلاحات اقتصادی خود را لغو و انتخابات تازه برگزار کند.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از یک مقام پلیس گزارش داد که معترضان در یک اتاق وزارت کشاورزی آتش روشن کردند و قاب عکس‌های گالری وزیران سابق را خرد کردند.

این تظاهرات در اواسط روز چهارشنبه 3خرداد (۲۴مه) مسالمت‌آمیز بود ولی بعد به خشونت کشیده شد. پلیس از گلوله‌های لاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

ناظران می‌گویند رئیس جمهوری برزیل به‌طور فزاینده برای کناره‌گیری از قدرت تحت فشار قرار دارد.

میشل تامر حدود یک سال پیش بعد از استیضاح و برکناری دیلما روسف به قدرت رسید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2e7d2b4-b51f-45ff-981b-8a21e6758594"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات