728 x 90

نمايش انتخابات رياست جمهورى ,اختلافات سیاسی در ایران,قتل عام 67,

پولیتیکو: استبداد مذهبی نمی‌تواند خودش را رفرم کند

-

نشریه پولیتیکو
نشریه پولیتیکو
پولیتیکو طی مطلبی درباره نمایش انتخابات در حکومت آخوندی نوشت: استبداد مذهبی نمی‌تواند خودش را رفرم کند.

روحانی در یکی از تجمعاتش، ابراهیم رئیسی را مورد حمله قرار داد و گفت مردم به آنها که طی 38سال فقط زندان و اعدام کردند نه خواهند گفت.

در تابستان 1367خمینی در یکی از اقدامات تلافی‌جویانه علیه مخالفانش، دستور اعدام دستجمعی هزاران زندانی سیاسی را داد. برای انجام این اعدامها قضاییه رژیم کمیسیون مرگ تشکیل داد. رئیسی وقتی شناخته شد که عضو این کمیسیون مرگ شده بود که هزاران زندانی را با با یک حکم کوتاه به جوخه اعدام سپرد.

نسل کشی زندانیان توسط دو مقام رژیم نظارت شد علی خامنه‌ای رئیس‌جمهور وقت و رئیس مجلس وقت هاشمی رفسنجانی. روحانی هم به‌عنوان نماینده مجلس وقت به‌خوبی نسبت به آنچه در زندانهای ایران می‌گذشت مطلع بود.

نه تنها روحانی نسبت به این واقعه مطلع بوده بلکه متحد سیاسی او و وزیر دادگستری فعلی مصطفی پورمحمدی یکی از اعضای کمیسیون مرگ بود.

روحانی به‌عنوان یک سیاستمدار که چند دهه به‌عنوان دبیر شورای امنیت ملی خدمت کرده، از نزدیک دست‌اندر کار ماشین ترور رژیم بوده است...

پولیتیکو افزود:‌پرزیدنت ترامپ طی سخنانش در عربستان حول ضرورت مقابله با رژیم یران و منزوی ساختن آن صحبت کرد...

بحث با ایران دیگر نه بر سر اعمال محدودیتهایی بر ذخایر اورانیوم غنی شده بلکه حول فرسودن بنیانهای بی‌ثبات جمهوری اسلامی است. چنین کاری یک سیاست با دیسیپلین در قدرت و در لفظ آمریکا را ایجاب می‌کند.

تیم ترامپ بایستی حقوق‌بشر و رنج مخالفان این رژیم را یکی از بالاترین اولویتهای خود قرار بدهد...

در ریاض رکس تیلرسون وزیرخارجه آمریکا رگباری از آنچه برای کمپین غیرقانونی کردن رژیم مذهبی لازم بود را ارائه کرد...

رژیم مذهبی حاکم ایران بر حرکت به سمت زباله‌دان تاریخ مصر است و تنها سؤال باقی این است که آیا آمریکا این حرکت را می‌تواند تسریع کند؟.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9727a3fc-e047-4d86-90ad-f17b45bdce58"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات