728 x 90

اخبار مصر,

فانوسهای رمضان در مصر

-

فانوس رمضان
فانوس رمضان
با نزدیک شدن ماه مبارک رمضان استقبال مردم مصر به داشتن فانوس رمضان بیشتر شده است.
 
گزارشی از قاهره 3خرداد 96
آنها می‌خواهند فانوس های محلی بیشتری جایگزین فانوس‌هایی شود که از خارج وارد می‌شود. البته مقامات حکومتی اعلام کرده‌اند که واردات فانوس از خارج ممنوع است. این امر باعث شده که سازندگان فانوس در مصر دست به ابتکارعمل زده و محصولاتشان را متفاوت با تولیدات جدید به بازار عرضه کنند.

این فانوس‌ها هم برای بزرگ سالان قابل‌توجه است هم کودکان و نوجوانان. فانوسهای رمضان یکی از علائمی است که نشان می‌دهد ماه مبارک رمضان از راه رسیده است.

در سرزمین کنعان فانوس بخشی از مراسم و شبهای ماه مبارک رمضان است

در روایتها آمده است که شروع ساختن فانوس در مصر به دوران فاطمیون بر می‌گردد. از آن دوران بوده است که مردم مصر تلاش کرده‌اند تا این کار را ادامه دهند.

محمد جمال یکی از سازندگان فانوس مصری است. او همیشه فانوس هایش را با احساسهای درونی‌اش تولید می‌کند

محمد جمال: «من ده سال است که فانوس می‌سازم از فانوس های چوبی تا غیره بعضی از آنها عکس دارند و بعضی هم ساده هستند. برای تولید هم ابتکار عملهایی را بکار می‌گیرم»

برخلاف آن که تولید فانوس از ابتدا در مصر انجام می‌شده ولی عده‌یی آنها را از کشور چین هم وارد کرده‌اند و این اقدام روی بازار محلی تاثیری جدی گذاشته است.

محمد جمال: تمامی فانوس‌هایی که ما در بازار می‌بینیم در مصر تولید شده، من آرزو دارم که آن‌قدر فانوس تولید کنیم که به چین هم صادر شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/730c4c0e-78d5-462f-ad7a-a563b76bd1b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات