728 x 90

اخراج ۲۲۹کارگر پروژه سد چم‌شیر گچساران به بهانه تعدیل نیرو

اخراج کارگران پروژه سد چم‌شیر گچساران
اخراج کارگران پروژه سد چم‌شیر گچساران
روز سه‌شنبه 2خرداد 96، 229کارگر سد چم‌شیر بدون اطلاع قبلی و به‌دلیل آنچه تعدیل نیروهای پروژه خوانده شده است، اخراج شدند. این اقدام به‌دنبال تعطیلی موقت این پروژه در سال جاری بود.

تجمع اعتراض آمیز کارگران سد چم‌شیر گچساران در پاسخ به تعطیلی دوماهه پروژه و عدم پرداخت معوقات آنان به سناریوی بی‌پایانی در یک‌سال اخیر برای کارگزاران رژیم تبدیل شده بود. عمده مطالبات این کارگران که برای چندمین بار در یک‌سال اخیر مقابل فرمانداری این شهر تجمع می‌کردند اعتراض به تعطیلی پروژه، عدم دریافت حقوق، معوقات 7ماهه و عیدی خود با وجود وعده‌های مسئولان بود.

سخنان کارگران اخراج شده اخیر سد ‌چم‌شیر
یکی از کارگران اخراج شده سد چم‌شیر می‌گوید: بیشتر این کارگران اخراجی متاهل و دارای فرزند هستند و تأمین مخارج زندگی بعد از اخراج بسیار برایمان سخت است و نمی‌توانیم جواب زن و بچه‌هایمان را بدهیم.

کارگر دیگری گفت: بیش از 3سال است که در این پروژه مشغول به کار بودم و حال که اخراج شده‌ام تأمین مخارج زندگی برایم بسیار سخت و دشوار شده است.

اخراج شدگان خودشان را اغلب متاهل، مستاجر و سرپرست خانواده‌های چند نفره نامیده‌اند که با گذشت سال‌های سال کار و تلاش در سد چم‌شیر گچساران، اکنون نمی‌دانند ادامه راه زندگی‌شان را چگونه بگذرانند.

علت تعطیلی پروژه سد چم‌شیر
یکی از کارگزاران رژیم در اداره کار و رفاه اجتماعی گچساران علت نبود اعتبارات، منابع مالی و کمبود نقدینگی را عامل تعطیلی این پروژه عنوان کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/187ee810-0b00-40a9-8d66-a2f85df264a3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات