728 x 90

سرهنگ وسلی مارتین خواهان گنجاندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی شد

سرهنگ وسلی مارتین
سرهنگ وسلی مارتین
سرهنگ وسلی مارتین، فرمانده حفاظت اشرف و افسر ارشد ضدتروریسم در عراق طی مقاله‌یی که روز سه‌شنبه 2خرداد 96 در سایت فوربز درج شد خواهان گنجاندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی وزارت‌خارجه آمریکا شد و نوشت:‌
 
«این دلگرم‌کننده است که دولت ترامپ در نظر می‌گیرد که رسماً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان یک ”سازمان تروریستی خارجی“ نامگذاری کند. به مدت چند سال یک بخشی از سپاه پاسداران یعنی نیروی قدس این عنوان را داشته است. این‌که وزارت‌خارجه از نامگذاری سازمان بالاتر آن اجتناب کرده برخلاف منطق است، به‌خصوص با توجه به این‌که رژیم ایران از آن موقع به مدت زیاد توسط آمریکا به‌عنوان کشور شماره یک حامی تروریسم شناخته شده بود. زمان آن فرا رسیده که این واقعیت در سیاست منعکس شود؛ با هر روزی که آمریکا طفره می‌رود، یک نیروی آموزش دیده پیچیده که توسط سپاه پاسداران راه‌اندازی می‌شود یک دسته جدیدی از جنگجویان نخبه را با هدف بی‌ثبات کردن منطقه و پاشیدن بذر ترور در سراسر جهان به‌کار می‌اندازد.

ماه گذشته گروه اصلی اپوزیسیون ایران مجاهدین خلق چهارده کمپ آموزش تروریستی که توسط سپاه پاسداران در ایران اداره می‌شود را افشا کرد.

به‌عنوان افسر ارشد ضدتروریسم برای همه نیروهای ائتلاف در عراق من شاهد تکنولوژی پیشرفته بودم که نیروی قدس و سپاه پاسداران برای دشمنان شیعه و سنی ما فراهم می‌کرد. به‌دلیل این‌که رژیم ایران کاملاً به مفهوم ”دشمن دشمن من دوست من است“ صحه می‌گذارد، ما دریافت کننده نهایی تحقیقات و توسعه‌ای که از آزمایشگاههای تسلیحاتی رژیم ایران بیرون می‌آمد بودیم.

در پرتو این تهدید قاطع، خیلیها تعجب می‌کنند که چرا وزارت‌خارجه کماکان از نامگذاری تروریستی رسمی سپاه پاسداران طفره می‌رود. متأسفانه سابقه وزارت‌خارجه نشان می‌دهد که لیست سازمانهای تروریستی خارجی آن بیشتر یک ابزار سیاسی شده است نه یک تصویر دقیق از تهدیدها برای آمریکا و شهروندانش.

وزارت خارجه بالاخره به‌رسمیت شناخت که رژیم ایران در حال پیشبرد برنامه توسعه تسلیحات هسته‌یی خود بود، وقتی که مجاهدین خلق سازمان اصلی مقاومت بر علیه بنیادگرایی دینی تهران عملیات پنهان را برای جهان افشا کرد. به جای این‌که رژیم را محکوم کنند راه‌حل وزارت‌خارجه مذاکره بود. برای یک قول از رژیم ایران برای متوقف کردن عملیات توسعه هسته‌یی دولت اوباما موافقت کرد که تحریمها را شل کند و 150میلیارد دلار سرمایه منجمد شده را آزاد کند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84ff3092-0139-473d-ad34-7bd768e98362"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات