728 x 90

دخالتهای رژیم ایران تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است

بیانیه مشترک آمریکا و عربستان،
بیانیه مشترک آمریکا و عربستان،
آمریکا و عربستان طی بیانیه مشترکی درباره نتایج سفر دونالد ترامپ و دیدار او با ملک سلمان بر لزوم مقابله با دخالتهای رژیم آخوندی، حمایت آن از تروریسم، توقف دخالت‌های رژیم در عراق، خلع‌سلاح حزب‌الشیطان و بازبینی توافق اتمی تأکید کردند.

در این بیانیه که در پی سفر ترامپ به عربستان و برگزاری اجلاس کشورهای اسلامی، عربی و آمریکا صادر شده،

آمده است: «(دونالد ترامپ و ملک سلمان) بر لزوم مقابله با مداخلة بدخواهانهٴ (رژیم) ایران در امور داخلی سایر کشورها، دامن‌زدن به درگیری فرقه‌یی، حمایت از تروریسم و عوامل مسلح و تلاش‌های آن برای بی‌ثبات‌کردن کشورهای منطقه، با یکدیگر موافقت کردند. آنها همچنین تأکید کردند که دخالتهای (رژیم) ایران تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است و برخی از بندهای توافق اتمی با (رژیم) ایران باید بازبینی شود».

در بیانیه مشترک آمریکا و عربستان، تصریح شده است: «برنامه موشک بالستیک (رژیم) ایران تهدیدی نه فقط برای کشورهای همسایه، بلکه یک خطر مستقیم برای امنیت همهٴ کشورهای منطقه و امنیت جهانی است... (رئیس‌جمهور آمریکا و پادشاه عربستان هم‌چنین)... بر اهمیت متوقف‌کردن دخالتهای (رژیم) ایران در امور داخلی عراق تأکید کردند».

این بیانیه، می‌افزاید: «عربستان بر حمایت خود از تصمیم دونالد ترامپ برای شلیک موشک به پایگاه هوایی الشعیرات که رژیم سوریه از آن حملات شیمیایی ‌خان شیخون را انجام داد، تأکید کرد... دو طرف بر اهمیت دستیابی به یک راه‌حل دائمی برای سوریه بر پایه بیانیه ژنو و قطعنامه 2254شورای امنیت به‌منظور حفظ اتحاد و تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند...».

در بخش دیگری از بیانیه مشترک آمریکا و عربستان، بر لزوم خلع‌سلاح حزب‌الشیطان وابسته به رژیم آخوندی در لبنان تأکید شده و آمده است: «تمامی تسلیحات، باید تحت نظارت مشروع ارتش لبنان» قرار گیرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/760bf885-2b4a-417e-8da5-6e89518000ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات