728 x 90

بحران کودکان بی‌سرپرست پناهنده در کشورهای اروپایی

کودکان پناهنده در کشورهای اروپایی
کودکان پناهنده در کشورهای اروپایی
وضعیت پناهجویان در اروپا وخامت‌بار است. اما وضعیت کودکان پناهجویی که سرپرستی هم ندارند غیرقابل تحمل است. گزارشی از الجزیره 2خرداد 96:
صندوق کودکان سازمان ملل‌متحد یونیسف اعلام کرد در سالهای ۲۰۱۶تا ۲۰۱۷نزدیک به ۱۷۰هزار کودک بی‌سرپرست در کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی کرده‌اند. این صندوق اشاره می‌کند که طی این سالها نزدیک به ۳۰۰هزار کودک بی‌سرپرست را به ثبت رسانده. یونیسف از گروه کشورهای صنعتی که رهبرانش در روزهای بیست و شش و بیست و هفتم ماه جاری در ایتالیا اجلاسی را برگزار کردند خواست تا حقوق کودکان را رعایت کنند و ارائه کمکهای پزشکی و آموزشی به آنها را تضمین نمایند.

افشان خان مدیر منطقه‌یی یونیسف در امور پناهجویان و مهاجرین:
ما در میان پناهجویان تعداد زیادی کودک را مشاهده کرده‌ایم که به تنهایی به کشورهای اروپایی آمده‌اند. این رقم پنج برابر آماری است که در سال ۲۰۱۰ثبت شده است. یعنی پایانی بر این موضوع درد ناک وجود ندارد. در سالهای گذشته ما شاهد بی‌رحمی قاچاقچیان انسان و سو‌ء استفاده توسط آنها بوده‌ایم. این پدیده را برای سالها ندیده بودیم. به نظر ما این پدیده بدون بررسی به‌ویژه توسط کشورهای صنعتی به پایان نخواهد رسید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5056f7f5-da1e-4b5d-9004-d05acf85d72b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات