728 x 90

همکاریهای گسترده آمریکا و عربستان سعودی علیه تروریسم رژیم ایران

بدون عکس
بدون عکس
وزیران خارجه آمریکا و عربستان تصریح کردند برای مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی رژیم ایران همکاریهای گسترده‌یی خواهند داشت

سی.ان.ان 1خرداد 96
خبرنگار:‌
آیا قرار است اقدامات مهم و قاطعی در رابطه با توسعه‌طلبی رژیم ایران صورت بگیرد؟

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا: ما افراطی‌گری رژیم ایران را مهار می‌کنیم. این رژیم از شبه‌نظامیان خارجی نه تنها در یمن بلکه در عراق و سوریه حمایت می‌کند و آنان را تأمین مالی می‌کند. ما به‌دقت توافق اتمی و برجام را بازبینی می‌کنیم تا جاه‌طلبیهای اتمی این رژیم را مهار کنیم.

این فقط بین ما و عربستان سعودی نیست بلکه همان‌طور که می‌دانید ما گروهی از همفکران داریم که روی یمن متمرکزاند، یک گروه از همفکران و ائتلافی از کشورها هم هستند که بروی سوریه متمرکزند.

در رابطه با وضعیت در یمن، تأکید ما بر یافتن راه‌حلی سیاسی است، ما آن را وضعیتی اسفبار می‌دانیم روشن است که میلیون ها نفر در آستانه قحطی هستند، که به‌خاطر تاثیر جنگ است.

عادل جبیر وزیر خارجه عربستان سعودی: در رابطه با انتخاب مجدد روحانی این یک موضوع داخلی است و این‌که چه کسی را به‌عنوان رئیس‌جمهورشان انتخاب کنند مربوط به خودشان است، از نقطه‌نظر ما، ما رژیم ایران را با اعمال آن و نه با حرفهای آن قضاوت می‌کنیم.

رژیم ایران در گذشته حرفهایی زده و ولی کارهای دیگری انجام داده است. آنها در حرف خواستار روابط بهتری با ما هستند ولی بعد به سفارت ما حمله می‌کنند و به دیپلوماتهای ما سوقصد می‌کنند.
آنها هسته‌های تروریستی در کشور من و کشورهای متحد ما می‌کارند.

آنها شبه‌نظامیانی مانند حزب‌الله و حوثی‌ها را که خواستار بی‌ثبات کردن کشورها هستند حمایت می‌کنند، همچنین از سایر شبه‌نظامیان در سوریه حمایت تسلیحاتی می‌کنند.

آنها در امور داخلی کشورهای عربی مانند عراق، سوریه و لبنان و یمن دخالت می‌کنند، آنها از تروریسم حمایت می‌کنند. آنها حزب‌الله را که بدترین گروه تروریستی جهان است خلق کرده‌اند.

آنها برای القاعده سهولت و حمایت فراهم کرده‌اند و بسیاری از رهبران القاعده بیش از 15سال است که در ایران زندگی می‌کنند. آنها با طالبان رابطه دارند، که افغانستان را بی‌ثبات می‌کند.

این رفتار کشوری است که حامی تروریسم است و مستحق آن است که در لیست کشورهای حامی تروریسم باشد و مستحق آن است که توسط جامعه بین‌المللی به‌خاطر این رفتار تحریم شود.

در مورد انتخاب مجدد روحانی ما می‌خواهیم عمل آن را ببینیم و نه حرف آن را و ما در مورد رژیم ایران بر اساس اعمالش قضاوت می‌کنیم

اکنون ما شبه‌نظامیان افراطی را داریم که متحد رژیم ایران و حزب‌الله هستند رژیم ایران موشکهای بالستیکی و نیروی هوایی در یمن مستقر کرده و یک دولت دوست را اشغال کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af652548-ee4d-4d32-a4ac-9088194c9777"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات