728 x 90

محکومیت حمله تروریستی به کنسرتی در منچستر

تهاجم تروریستی منچستر
تهاجم تروریستی منچستر
روز سه‌شنبه مردم انگلستان با گذاشتن گل در محل انفجار حمله تروریستی منچستر یاد قربانیان را گرامی داشتند.

واتیکان در تلگرام خود اعلام کرد که پاپ فرانسیس با محکوم کردن حمله منچستر عنوان کرده که به‌شدت از این حمله ناراحت و آزرده است.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه گفت تروریستها و افراط‌گراها و آنها که کمکشان می‌کنند و به آنها امان می‌دهند بایستی از جوامع ما برای همیشه بیرون رانده شوند. وی افزود این ایدئولوژی پلید بایستی منهدم شود و منظورم این است که به‌طور کامل از بین برود و جان بیگناهان بایستی حفاظت گردد.

شهردار پاریس اعلام کرد که چراغ های برج ایفل شب چهارشنبه به یاد قربانیان منچستر خاموش می‌ماند. وی افزود: با هدف قرار دادن منچستر، تروریستها می‌خواهند مشترکات ما، آزادی، دموکراسی و انسانیت را هدف قرار دهند.

برنامه آتش‌بازی در جشنواره فیلم کن، در فرانسه، لغو شده و حاضران در جشنواره به احترام قربانیان یک دقیقه سکوت خواهند کرد.

مجلس اسکاتلند به یاد قربانیان حمله منچستر با یک دقیقه سکوت به کشته شدگان و آسیب دیدگان، ادای احترام کرد.

آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل‌متحد در توییتر خود نوشت: 'قلب من همراه مردم منچستر و قربانیان تروریزم است. ما باید در کنار همدیگر در مقابله با خشونت بایستیم و عاملان آن را به عدالت بسپاریم'.

پرچم انگلستان در ساختمانهای دولتی مرکز لندن، و همچنین پرچم‌های اتحادیه اروپا در بروکسل، به‌حال نیمه افراشته در آمده‌اند.

پلیس انگلستان ا اعلام کرده است که سلمان عبیدی، ۲۲ساله، مظنون اصلی حمله بوده است. والدین سلمان عبیدی پناهجویانی بودند که در دهه ۹۰میلادی از لیبی به انگلستان آمدند. یک مرد ۲۳ساله نیز به ظن نقش داشتن در بمب‌گذاری منچستر بازداشت شده است.

این حمله تروریستی که شب سه‌شنبه به‌وقوع پیوست 22کشته و 60مجروح بر جای گذاشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32e2bdd5-87d2-431c-9c5b-1aba23802351"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات