728 x 90

وزیر دفاع سابق آمریکا: رژیم ایران باید حمایت از تروریسم را متوقف کند

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا
اشتون کارتر وزیر دفاع سابق آمریکا روز سه‌شنبه 2خرداد 96گفت:‌رژیم ایران باید حمایت از تروریسم را متوقف کند. با وجود دستیابی به این توافق «ما باید نسبت به سایر اقدامات این رژیم در منطقه هوشیار باشیم».

اشتون کارتر افزود: «هم اکنون ۶هزار نیروی آمریکایی در منطقه با شبه‌نظامیان داعش می‌جنگد و رفتار رژیم ایران در منطقه را زیر نظر دارد».

فرانکو فراتینی، وزیر دفاع سابق ایتالیا نیز بر ضرورت گسترش ائتلاف مبارزه با تروریسم تأکید کرد و گفت این هشداری است به رژیم ایران که دست از حمایت از تروریسم بردارد.

همچنین کاترین باور، کارشناس سابق امور مربوط به تروریسم و جرایم مالی در وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت تهران امکانات در اختیار شبه‌نظامیان القاعده قرار می‌دهد تا شبه‌نظامیان این گروه از ایران به مناطق مختلف بروند، . تعدادی از رهبران این گروه در تهران هستند.

وی افزود: «رابطه رژیم ایران با القاعده به پیش از حادثه ۱۱سپتامبر بر‌می گردد. این رژیم به عوامل القاعده اجازه حرکت و جابه‌جایی اموال و اعزام نیرو از شمال آسیا به سوریه و منطقه خلیج‌فارس را می‌داد» کاترین باور همچنین گفت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حزب‌الله در لبنان حمایت مالی می‌کند و مدارک جعلی در اختیار آنها می‌گذارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed6c8fac-5521-4d1a-8a57-ca4e437b0c61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات