728 x 90

اخبار كره شمالى,آزمايش اتمى,

محکومیت آزمایش موشکی کره شمالی توسط شورای امنیت

-

آزمایش موشکی کره شمالی
آزمایش موشکی کره شمالی
روز سه‌شنبه دوم خرداد 96شورای امنیت سازمان ملل‌متحد به اتفاق آرا آزمایش موشکی جدید کره شمالی را محکوم کرد.

در بیانیه شورای امنیت که به امضای هر 15عضو آن رسیده بود، رفتارهای تحریک‌آمیز کره شمالی محکوم و این کشور به تحریمهای بیشتر تهدید شده بود. چین تنها کشور متحد کره شمالی نیز جزء امضا‌کنندگان این بیانیه بود.

همزمان با صدور بیانیه مزبور، فرانسوا دولاتر، سفیر فرانسه در سازمان ملل خواهان افزایش فشار تحریمها و اقدامت شدیدتر علیه کره شمالی شد و نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در این رابطه گفت که ایالات متحده آماده است فشار بر این کشور را افزایش دهد.

 رژیم کره شمالی دوشنبه اول خردد آزمایش یک موشک میان‌برد را تأیید و اعلام کرد  این موشک آماده استفاده نظامی است.

بیشتر بخوانید:

عواقب آزمایش موشکی کره شمالی

موشک جدید کره شمالی که گفته می‌شود قادر به حمل کلاهک هسته‌یی است نگرانیها را دامن زده است.

گزارشی از سی.ان.ان 29 اردیبهشت 96:
کره شمالی موفقیت اتمی بزرگی را اعلام کرد، پیونگ یانگ می‌گوید آزمایش موشکی اخیر آن ثابت می‌کند اکنون می‌تواند یک کلاهک اتمی بزرگ را بر روی یک موشک قرار دهد.

امری که مدت ها در تلاش برای انجام آن بوده است، کره شمالی همچنین اعلام کرده می‌تواند آمریکا را هدف قرار دهد حتی باوجودی که سند مستقلی برای تأیید این ادعای خود ندارد.

خبرنگار سی.ان.ان از سئول: سخت است بدانیم کره شمالی از چه نوع ظرفیتی برخوردار است، این آزمایش را به‌عنوان موفقیت‌آمیزترین آزمایشات موشکهای بالستیکی اعلام کرده است.

رگباری از آزمایش موشک ها را دیده‌ایم که انجام داده ولی این آزمایش مورد توجه جهانی قرار گرفته است، آنها تعدادی آزمایشات شکست خورده، همچنین آزمایشات موفق پرتاب موشک داشتند ولی این یکی به نظر می‌رسد پیشرفت مهمی را نشان می‌دهد.

بله ما این دعاوی صریح را از کره شمالی می‌شنویم که اکنون دارای موشکهایی می‌باشند که قادرند آمریکا را هدف قرار دهند، ... . تحلیلگران نظامی آمریکا می‌گویند به نظر می‌رسد نمایش این موشک نشان می‌دهد آنها ممکن است دارای این توانمندی باشند که به‌طور قابل اتکایی پایگاه آمریکا را در (جزیره) گوام هدف قرار دهند.

این موشکی است که برای تحلیلگران مهم بود و آن را دنبال می‌کردند زیرا به ارتفاع بالاتری نسبت به موشکهای قبلی رسیده است، همچنین این موشکی است که در نزدیکی روسیه فرود آمد تا ژاپن، که با آنچه که ما در آزمایشات اخیر شاهد بودیم اختلاف دارد. کره شمالی دست‌کم 10موشک بالستیکی را در 7روز مختلف از شروع دولت ترامپ آزمایش کرده است.

آمریکا باید آن را به‌عنوان هشدار تلقی کند. کره همواره خواستار تولید موشک بالستیکی بین قاره‌ای بوده که بتواند کلاهک اتمی تا آمریکا حمل کند.

مقامات کره جنوبی نیز وارد شده و گفته‌اند نیازمند تحقیقات بیشتر در مورد دعاوی کره شمالی درباره آزمایش اخیر می‌باشند. مقامات ژاپنی به سرعت موضع گرفتند و گفتند به نظر نمی‌رسد این آزمایش عمده‌ای بوده باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/983ee17f-333d-431c-9fb8-dd3b79bac35f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات