728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی روز دوم خرداد ۹۶

-

نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
نگاهی به روزنامه‌های حکومتی
عنوانهای صفحات اول روزنامه‌های باند حسن روحانی به حمله او به باند رقیب در جریان کنفرانس مطبوعاتی اختصاص یافته است:
آرمان: روحانی: محکم ایستاده‌ایم- مردم به فریبکاری نه گفتند – از دروغگویان درباره ماجرای 2030نمی گذرم

اعتماد: پیام نه مردم- مردم به پول نه گفتند -مردم به تخریب نه گفتند- مردم به فریبکاران نه گفتند -مردم به چند دسته‌شدن ملت نه گفتند-مردم به درآمد ملی ٥/٢ برابری تخیلی نه گفتند-
مردم به پایین آمدن شأن نهادهای ملی نه گفتند.

برخی از روزنامه‌های باند علی خامنه‌ای تأکیدات روحانی بر سیاستهای صدور ارتجاع و توسعه موشکی را برجسته کرده‌اند:
جوان: نشست خبری روحانی پس از انتخاب در دوره دوم ریاست‌جمهوری ما برای آزمایش موشکی از کسی اجازه نمی‌گیریم – عربستان پول مردمش را برای سلاح آمریکایی می‌دهد و با اجازه آنها استفاده می‌کند- ولی ما خودمان هر سلاحی را بخواهیم می‌سازیم

روزنامه‌های باند خامنه‌ای پاسخ حملات روحانی در کنفرانس مطبوعاتی و ادعای پیروزی در نمایش انتخابش را با یادآوری تقلبات باند روحانی در جریان سیرک انتخابات نظام داده‌اند و برخی هم برایش خط‌ و نشان کشیده‌اند:
وطن امروز: سرمقاله: ما هستیم درست وسط میدان
آقای روحانی! منت بزرگی بر سر حضرتعالی گذاشتیم که با وجود آن همه تخلف مشهود، هرگز مثل ترمزبریده‌های عاری از عقل، عمل نکردیم! سطل زباله‌ای را آتش نزدیم! همین‌طور بی‌سند و مدرک، ادعای تقلب را مطرح نکردیم! بی‌دلیل، خواهان ابطال انتخابات نشدیم! فتنه و الم‌شنگه دور و دراز راه نینداختیم!
و الا، هنجارشکنی و سلب امنیت و آشوب که کاری ندارد! این، همان کار ساده اما بسیار زشتی بود که سال 88انجام شد! و مسبب تحریم‌های موسوم به فلج‌کننده شد! خیال‌تان تخت! هیچ چیز عوض نشده! ما هستیم! درست وسط میدان!
و اگر اطاعت ما از قوانین مملکت نبود، شنبه 30اردیبهشت 96را چنان به کام‌تان تلخ می‌کردیم که برای ابد، از خاطرتان محو نشود!

کیهان: - بر همه ما آشکار است که می‌توان در طی دو هفته با بکارگیری انواع شگردها و عملیات‌های روانی و حتی ترساندن مردم از کشتار چند میلیون نفر در صورت انتخاب رقیب! به یک ارعاب عمومی دست زد و نتیجه مطلوب به دست آورد.

جوان: آنچه را که دشمنان نظام در هفته‌های اخیر به اثرگذاری در فرآیندهای داخلی ایران امیدوار ساخته است، مواضعی است که از سوی برخی نامزدها به‌ویژه نامزد پیروز نسبت به نظام جمهوری اسلامی و شخصیتها و نهادها مطرح شده و عملاً چهره‌ای سیاه از گذشته نظام به تصویر کشیده است. این روند که متکی بر سه‌گانه تدلیس، رقیب‌هراسی و رقابت با نظام با اتکا به شبکه‌های ماهواره‌یی بیگانه و شبکه‌های اجتماعی دست‌ساخته استکبار بود، عملاً توده‌های اجتماعی را در برابر دوگانه خیالی جنگ و صلح و تحریم و تطمیع قرار داد، به همین دلیل تصور دستیابی به نتیجه‌یی غیر از این دور از انتظار می‌نمود...

و برخی دیگر از روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع، سیاستهای روحانی را عامل تنگنای منطقه‌یی رژیم توصیف کرده‌اند و به‌دنبال تحولات اخیر در کشورهای منطقه به باند روحانی حمله کرده‌اند:
کیهان:‌ گستاخی آمریکا در تهدید ایران حاصل حمله به اقتدار و عزت 38ساله کشور

کیهان: مدیر مسؤل کیهان در گفتگو با فارس: آقای روحانی در اولین روز انتخاب خود سایه جنگ را از آمریکا هدیه گرفت

وطن امروز: رفتار جدید دونالد ترامپ و قراردادهای هنگفت سعودی‌ها با او در شرایطی انجام شد که حسن روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی تأکید ویژه‌یی بر همان جمله‌ای که دونالد ترامپ در عربستان از آن استفاده کرده است، داشت. و آن همان «صلح» است. برخی کارشناسان می‌گویند اظهارات ترامپ در عربستان به دولت روحانی این بهانه را می‌دهد که به‌رغم شکست برجام، وارد گفتگوهای منطقه‌یی با دولت آمریکا شود؛ همان چیزی که روحانی در دولت اوباما نیز برای انجام آن ابراز تمایل کرده بود.

رسالت: سفر اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به عربستان سعودی برای شرکت در رقص شمشیر اعراب، آن هم یک روز پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، بار دیگر نشان داد که دو حامی اصلی تروریسم در دنیا یعنی واشینگتن و ریاض به دشمنی خود با نظام و ملت ایران ادامه می‌دهند. در چنین شرایطی خوش‌بینی نسبت به دشمنان و اعلام این‌که سایه جنگ از کشور برداشته شده است، چه توجیهی دارد؟

در روزنامه‌های باند حسن روحانی به‌دلیل شرایط خطیر منطقه، ضرورت عقب‌نشینی از صدور ارتجاع و دخالت در کشورهای منطقه و همچنین خوردن جام‌زهر حقوق‌بشر در داخل کشور توصیه شده است:
اعتماد: ایران با کارت اروپا، عربستان را مهار کند
حضور حدود پنجاه کشور عرب و مسلمان در ریاض و سخنرانی ترامپ در این جمع نشان داد که عربستان به‌دنبال ایجاد اتحادی جدی علیه ایران است. هر چند که این اتحاد دور از دسترس باشد اما عربستان علاقه زیادی به نمایش قدرت در برابر ایران دارد.
تمام خواست عربستان نیز این بوده که تمام پشتوانه آمریکا را جلب کند که تا حدودی نیز موفق بوده است... بنابراین ایران باید خود دست به اقدامی بزند. به اعتقاد برخی ایران در منطقه تنهای تنها است و شاید هم برخی حمایت‌های ایران از گروه‌های اسلامی در شرایط فعلی باید به گونه دیگری مدیریت شود... پس از انتخابات باید بهانه‌های بی‌ربط در حوزه حقوق‌بشر را از غربی‌ها بگیریم و آن را کمرنگ کنیم.

روزنامه‌های حکومتی با درج اصرار باند رئیسی مبنی بر تقلب در نمایش انتخابات و تکذیبهای تلویحی سخنگوی شورای نگهبان خامنه‌ای عملکرد زهر شقه و شکست مهندسی انتخابات در باند ولی‌فقیه ارتجاع را به نمایش گذاشته‌اند:
شرق: اصول‌گرایان یک‌صدا یک حرف را می‌زنند: «تخلف در انتخابات». این ادعاها در حالی مطرح شده که یکشنبه‌شب «عباسعلی کدخدایی»، سخنگوی شورای نگهبان، به «العالم» گفت: «اگر چه تخلفات جزیی صورت گرفته است، ولی خوشبختانه تخلف مهمی نداشتیم. کدخدایی» در کانال تلگرامی خود معترضان را به تمکین به قانون فراخوانده... در حالی‌که اصول‌گرایان بر خط تخلف می‌روند، هم‌زمان بر خط منتقدان ١٦میلیونی دولت هم می‌رانند؛ آنها هم‌چنان بر ١٦میلیون رأی رئیسی می‌بالند و خود را گروه منتقد قوی دولت می‌نامند.

وطن امروز: حجم گسترده تخلفات استانداران، فرمانداران و مدیران دولتی در ایام تبلیغات انتخاباتی، موجب شد بیش از 60پرونده علیه مدیران دولتی در دستگاه قضا تشکیل شود اما با وجود تشکیل پرونده برای متخلفان، سوءاستفاده از منابع دولتی در حمایت از کاندیدای دولت ادامه پیدا کرد و روز 29اردیبهشت و آغاز رأی‌گیری به اوج خود رسید.
ستاد حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی چندین بار نسبت به تخلفات گسترده در این دوره از انتخابات اعتراض کرد.
اما با این حال وزارت کشور که مجری انتخابات ریاست‌جمهوری بود، اقدام خاصی در این زمینه انجام نداد. بر همین اساس نیز ستاد سیدابراهیم رئیسی از مردم خواست اسناد و تصاویر خود را درباره تخلفات صورت گرفته، برای پیگیری به این ستاد تحویل دهند. در نهایت نیز روز یکشنبه رئیسی در نامه‌یی به دبیر شورای نگهبان، به پیوست بیش از 300برگ سند درباره تخلفات انتخابات ریاست‌جمهوری را برای بررسی تقدیم شورای نگهبان کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b69d00b6-7e97-4bf9-8ec4-02b70bc9f5ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات