728 x 90

۲۵کشته در انفجار ادلب در سوریه

انفچار تروریستی
انفچار تروریستی
الجزیره از منابعی در اپوزیسیون مسلح سوریه خبر داد در اثر انفجار یک بسته انفجاری که روز یک‌شنبه 31اردیبهشت 96 در حومه ادلب روی داد 25نفر کشته و دهها نفر مجروح شدند. این انفجار یک مقر مربوط به گروه ”احرار الشام“ را مورد هدف قرار داد.

این منابع افزودند که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد انفجار یک نشست احرار الشام در شهرک تل‌طوقان در حومه ادلب را مورد هدف قرار داده است که محروس الخطیب یکی از رهبران این گروه نیز در بین کشته‌شدگان است.

رئیس‌ هیأت قضایی احرار الشام، داعش را متهم کرد که این انفجار را ترتیب داده است و تأکید کرد که جنگ ما با آنها تا ریشه‌کن کردن آنان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:
انفجار خودرو در مرکز شهر اعزاز در شمال سوریه
یک خودرو انفجاری صبح روز چهارشنبه 13 اردیبهشت در مرکز شهر اعزاز در شمال سوریه منفجر شد که 5کشته و شماری زخمی به‌دنبال داشت. این انفجار که در نزدیکی مسجد میثم روی داد، باعث تخریب بخشهای از مسجد و اماکن اطراف آن شد.

بمبهای کنار جاده‌یی رژیم ایران در درعا از مردم سوریه قربانی می‌گیرد

شبه‌نظامیان جنایتکار رژیم ایران و باندهای بشار اسد از هر شیوه‌ای برای قتل و کشتار مردم سوریه استفاده می‌کنند. به استان درعا در جنوب سوریه میریم جایی که اهالی را در مناطق آزاد شده با بمبهای کنار جاده‌یی به قتل می‌رسانند.

هنگامیکه خودروی او هدف بمب کنار جاده‌یی قرار گرفت به‌شهادت رسید. این خبری است که تقریباً به‌طور روزانه در شبکه‌های اجتماعی در جنوب سوریه منتشر می‌شود.

این حوادث در جاهایی تکرار می‌شود که در نقطه تماس بین مناطق آزاد شده و مواضع گسترش شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران و اسد واقع شده است. جاده نعیمه شاهد چندین عملیات علیه خودروها با بمبهای کنار جاده‌یی بود. شماری نیز در جاده بصرالحریر و جاده‌های دیگر کشته شدند.

این خودرویی است که در جاده نعیمه توسط شبه‌نظامیان رژیم اسد با بمب کنارجاده‌یی منهدم شده است.

بعد از هر حادثه تروریستی، شبه‌نظامیان اسد با انتشار فیلمهایی با لوگوی «اعلام حربی»، همان شیوه‌های تروریستی داعش را به نمایش می‌گذارند که از زمان حضورش در جنوب سوریه برای ترور فرماندهان ارتش آزادی یا شخصیتهای انقلاب استفاده می‌کند.

آنچه که در اطلاعیه‌های شبه‌نظامیان رژیم توجهات را به خود جلب می‌کند، اصطلاح بمبهای کنارجاده‌یی به جای مین است. بنابراین با آنچه که ارتشهای کلاسیک در جاده‌ها استفاده می‌کنند کاملاً فرق می‌کند. اینجاست که اعمال تروریستی شبه‌نظامیان رژیم کاملاً با کارهای تروریستی داعش تناسب دارد. بنابراین نشان می‌دهد که شبه‌نظامیان رژیم و داعش از یک منبع آموزش دیده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43acd859-5ac7-45f7-91e0-2ef1eb1aa755"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات