728 x 90

ملک سلمان‌: رژیم ایران، از زمان خمینی، نوک پیکان تروریسم بین‌المللی بوده است

ملک سلمان پادشاه عربستان  سعودی-آرشیو
ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی-آرشیو
در کنفرانس سران آمریکا و کشورهای عربی و اسلامی، که روز یکشنبه در ریاض برگزار شد علاوه بر ملک سلمان و دونالد ترامپ، رهبران یا مقامات عالیرتبه کشورهای عربی و اسلامی، از جمله پرزیدنت محمود عباس رئیس دولت فلسطین، رئیس‌جمهور مصر، پادشاه اردن و نخست وزیران پاکستان و مالزی شرکت داشتند.

ناظران و گزارشگران رسانه‌ها از این کنفرانس به‌عنوان رویدادی بی‌سابقه و تاریخی یاد کردند و خاطرنشان کردند آن چه در این کنفرانس چشمگیر است غیبت رژیم آخوندهای حاکم بر ایران و رژیم بشار اسد در سوریه، است.

در کنفرانس ریاض سران عربستان و آمریکا در سخنرانیهای خود، دخالتهای منطقه‌یی و تروریسم شریرانه رژیم آخوندی را به‌شدت محکوم کردند.

ملک سلمان در سخنان خودش رژیم آخوندی را «نوک پیکان» تروریسم بین‌المللی نامید و گفت: «مسئولیت ما در برابر خدا و مردم و همهٴ جهان این است که به‌صورت متحد در برابر نیروهای شر و افراط‌‌گرا در هر کجا که هستند، بایستیم... رژیم ایران، از زمان (روی کار آمدن) خمینی، نوک پیکان تروریسم بین‌المللی بوده است... تا قبل از آمدن خمینی، ما تروریسم و افراط‌گرایی را نمی‌شناختیم.

سپس رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تشکر از مهمان‌نوازی عربستان، گفت که آمریکا و عربستان روابط دیرینه‌یی دارند ولی امروز فصل جدیدی در رابطه بین کشورهای ما شروع می‌شود.

ترامپ همچنین از همه سران عرب که از کشورهای مختلف به ریاض سفرکرده‌اند تشکر کرد و گفت به سوی همه کشورهای عربی و اسلامی دست اعتماد و همکاری دراز می‌کنم.

وی گفت هدف ما ائتلاف کشورهایی است که با تروریسم مخالفند. این گردهمایی بی‌نظیر است و سمبلی برای هدف مشترک ماست.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره تهدید تروریسم، حکومت آخوندی سخنانی ایراد وی گفت:
هیچ بحثی درباره نابود کردن تهدید (تروریسم) کامل نخواهد بود، بدون اشاره به حکومتی که به تروریستها هر سه مورد را فراهم می‌کند: پایگاه امن، پشتیبانی مالی و وضعیت اجتماعی لازم برای عضوگیری. این رژیمی است که مسئول بی‌ثباتی‌های بسیار در این منطقه است. طبعاً از (رژیم) ایران صحبت می‌کنم. از لبنان، تا عراق تا یمن، (رژیم) ایران تروریست‌ها، شبه‌نظامیان و دیگر گروه‌های افراطی را تأمین مالی می‌کند و آموزش می‌دهد که در نابودی و هرج و مرج را در سراسر منطقه گسترش می‌دهند. دهه‌ها است که (رژیم) ایران بر آتش جنگهای فرقه‌یی و تروریسم دمیده است... یکی از فاجعه‌بارترین و بی‌ثبات‌کننده‌ترین دخالتهای (رژیم) ایران، (مداخلهٴ آن) در سوریه است. اسد با پشتیبانی (رژیم) ایران، دست به جنایات غیرقابل وصفی زده است و ایالات متحده در پاسخ به تسلیحات ممنوعهٴ شیمیایی توسط رژیم اسد اقدام قاطعی در پیش گرفت و 59 موشک به پایگاه هوایی (رژیم) سوریه شلیک کرد. (همان پایگاهی که) حمله مرگبار از آن نشأت گرفته بود. کشورهای مسئول باید با هم کار کنند، تا هر چه سریع‌تر، به بحران انسانی در سوریه پایان بدهند، داعش را ریشه‌کن کنند و ثبات را در منطقه برقرار سازند. کسانی که بیش از همه در طول زمان قربانی رژیم ایران بوده‌اند، مردم این کشورند. ایران دارای تاریخ و فرهنگی غنی اما مردم ایران به‌خاطر دنبال کردن جنگ افروزی و تروریسم از سوی سران (رژیم حاکم)، متحمل درد و رنج و بدبختی شده‌اند. تا زمانی که رژیم ایران خواهان آن نباشد که به شریکی برای صلح باشد، همهٴ کشورها باید به‌همراه هم برای منزوی‌ کردن آن کار کنند و نگذارند تروریسم را تأمین مالی کند و برای روزی دعا کنند که مردم ایران بتوانند از حکومت عادلانه‌یی که کاملاً شایستهٴ آن هستند، برخوردار بشوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/668dddd7-5ecc-40d6-9cd0-59fc95025553"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات