728 x 90

نگرانی از آزمایش موشکی کره شمالی

نگاهي به روزنامه‌هاي حكومتي
نگاهي به روزنامه‌هاي حكومتي
جوزف سیرینسیونه کارشناس اتمی می‌گوید آزمایش اخیر کره شمالی بسیار نگران‌کننده است

آزمایش موشکی گامی مهم در کره شمالی بود. جوزف سیرینسیونه کارشناس منع تکثیر اتمی می‌گوید این موفق‌ترین آزمایشی بوده که تاکنون انجام شده است

جوزف سیرینسیونه:‌ سه چیز این آزمایش کره شمالی را از سایر آزمایشهایی که تاکنون داشته متمایز می‌کند.

اول:‌ نوع جدیدی از موشک را آزمایش کرد، که ما در رژه‌ها در ماه آوریل دیده بودیم، اما تاکنون آزمایش نشده بود آن را ”سوانگ سونگ 12” می خوانند.

دوم: این یک موشک متحرک است، به این معنی که به یک سایت از قبل برنامه‌ریزی شده به سرعت منتقل و بعد جهت گیری و پرتاب می‌شود که کار رهگیری آن را قبل از این‌که پرتاب شود، سخت‌تر می‌کند.

سوم: این پیشرفته‌ترین و طولانی‌ترین آزمایشی است که آنها انجام داده‌اند، آنها هنوز به برد موشک قاره‌پیما نرسیده‌اند ولی به آنجا می‌رسند، آنها این موشک را در مسیر قوسدار پرتاب کرده‌اند به این معنی که آن را به میزان 2000 کیلومتر به هواپرتاب کرده‌اند. معنای آن این است که می‌توانستند برد آن را به حدود 4000 کیلومتر برسانند که این بسیار نزدیک به برد موشکهای قاره‌پیماست و می‌تواند تأسیسات آمریکا را در (جزیره) گوام مورد تهدید قرار دهد.

یک موضوع دیگر که نگران‌کننده است این است که مطبوعات کره شمالی مدعی شده‌اند که موشک آر. وی RV را آزمایش کرده‌اند که ما تا کنون ندیده بودیم و این کپسولی است که کلاهک اتمی را از فضا مجدداً بروی هدف برمی گرداند. اگر در این زمینه پیشرفت کرده باشند، بسیار بسیار جای نگرانی دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d0a0f376-5dfa-48ed-8f1c-bc42495597db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات