728 x 90

تخلیه محله قابون در دمشق و کوچ دادن مردم به ادلب

6
6
گروه دوم از رانده‌شدگان محله قابون در پایتخت سوریه به سمت ادلب و حومه آن روانه شدند. 30 اتوبوس حامل 200 رزمنده و خانواده‌هایشان علاوه بر خانواده‌های دیگر و مجروحان به سمت استان ادلب حرکت کردند. این مورد دیگری از سیاست کوچ اجباری است.
 
کوچ دادن اجباري مردم سوريه توسط رژيم ايران وبشاراسد
کوچ دادن اجباري مردم سوريه توسط رژيم ايران وبشاراسد
اسکای نیوز30اردیبهشت 96
هنوز نظامیان اسد بر محله قابون دمشق- مسلط نشدند تا روند کوچ‌دادن مردم به سمت ادلب در شمال سوریه تکمیل شود. تعداد رانده‌شدگان نزدیک به 2هزار و 500نفر است. انتقال این افراد به موجب توافقنامه حاصل شده و بعد از هفته‌ها محاصره کشنده بر محله قابون و قبل از تهاجم کامل به آن صورت می‌گیرد.

نظامیان اسد تونلهای بین قابون و برزه را کشف کرده و این دو محله را از هم و از مناطق تحت کنترل اپوزیسیون در غوطه شرقی دمشق جدا کردند. رزمندگان قابون از غوطه شرقی تأمین تسلیحاتی می‌شدند.

سیاست کوچ اجباری و تخلیه این مناطق توطئه مشترک رژیم اسد و رژیم ایران برای تغییر بافت جمعیتی حومه دمشق است. این توطئه در آستانه دور ششم مذاکرات ژنو صورت می‌گیرد. که قرار است به‌منظور یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه باشد. رژیم اسد تلاش می‌کند از پیشروی در محله‌های شرقی دمشق به‌عنوان کارتی در مذاکرات ژنو که نتیجه‌یی در آن نمی‌بیند، استفاده کند.

این رژیم همچنین میکوشد مذاکرات ژنو را با توافقنامه‌های آستانه تعویض کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc9fd414-6d12-47ec-8304-026b3d15f8b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات