728 x 90

پزشکان میهن‌پرست سوری

پزشکان آزاده سوری
پزشکان آزاده سوری
در انقلاب سوریه همیشه کسانی هستند که بی‌نام و نشان اما جان بسیاری از انسانها را نجات می‌دهند آنها در یک محل که می‌دانند برای جانشان هم خطرناک است کار می‌کنند. بیمارستان و مراکز درمانی.. بله در سوریه کادرهای پزشکی و درمانی با وجود این‌که می‌دانند هر لحظه امکان اصابت بمب و موشک رژیم اسد به بیمارستان وجود دارد اما با پایداری و پشتکار به مردم مصیبت‌زده خدمت می‌کنند.

با وجود وضعیت بحرانی در بخش درمانی و پزشکی در عموم مناطق حما و همچنین به‌علت خطرات ناشی از بمبارانهای مستمر رژیم اسد علیه این مناطق و سختی زندگی، کادرهای پزشکی و درمانی هم‌چنان کار رایگان خود را در تنها بیمارستان تخصصی کودکان و زنان در حومه حما به‌طور شبانه روز با امکانات درمانی محدود ادامه می‌دهند

دکتر محمد سکر مدیر بیمارستان
«بیمارستان زنان و کودکان به‌طور شبانه روزی خدمات درمانی ارائه می‌کند. بخش نگهداری کودکان نیز شبانه روزی است. این بیمارستان خدمات خود را به حومه جنوبی ادلب و حومه شمالی حما و منطقه سهل الغاب ارائه می‌کند».

این بیمارستان در سه بخش اصلی اورژانس و زنان و کودکان به اهالی شمال و غرب حما و جنوب ادلب خدمات می‌دهد. پزشکان و پرستاران بیمارستان از مجرب ترین کادرهای درمانی هستند آنها تحت نظارت یک سازمان بین‌المللی کار می‌کنند.

دکتر نزیه الغاوی پزشک کودکان:
«بیمارستان از چند بخش تشکیل شده از جمله بخش زنان و زایمان و بخش عملیات و همچنین بخش کودکان و بخش اورژانس که شامل اورژانس مجروحان جنگی و یا مجروحان ناشی از بمبارانها و.. بیمارستان با تمام توان به مردم آنچه که نیاز داشته باشند ارائه می‌کند».

کادرهای پزشکی با بیان شیوا و اخلاق انسانی خود هم همچنین امکاناتی که در اختیار دارند به بیماران و مراجعه کنندگان خدمات خود را ارائه می‌دهند. همین امر توجهات خاصی در شهروندان نسبت به آنها ایجاد کرده است. به‌طوری‌که خودشان را با وجود این بیمارستان، خوش شانس می‌بینند. این در حالیست که هزاران تن دیگر از حتی یک مرکز درمانی کوچک که دردهای زیاد آنها را تسکین دهد، نیز محروم هستند.

علی ابواحمد پدر کودک مریض:
«بسیار به‌خوبی از ما پذیرایی می‌کنند و با لبخند زیبا برخورد می‌کنند. آنها به بهترین صورت کارشان را انجام می‌دهند. کاری که بتوانند انجام می‌دهند.»

در هر گوشه و کنار بیمارستان کاری صورت می‌گیرد و هم‌چنان دستان سفید پرتلاش برای امدادرسانی به افرادی که بین فقر کشنده و گرانیهای سرسام‌آور له و نابود شده‌اند.

کادرهای پزشکی بدون هیچ شکایتی کارشان را برای درمان بیماران دنبال می‌کنند. آنها سازمانهای ذیربط را فرا می‌خوانند که دستگاههای تولید اکسیژن برای بخش زایمان مهیا کنند تا عملهایشان با بالاترین معیارهای تخصصی و با کیفیت بالا انجام شود. کادرهای درمانی همچنین با فعالیتهای خود پیامی به رژیم اسد مبنی بر استمرار زندگی با وجود تمامی سختیهایی که بر آنها تحمیل شده، میفرستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f9bded9-07fc-43b2-a0ad-471e4fe42477"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات