728 x 90

نزدیکی اوکراین به اتحادیه اروپا

11
11
اتحادیه اروپا و دولت اوکراین توافقنامه همکاریهای اقتصادی و توریستی به امضا رساندند. این توافقنامه در پی تنشهای اخیر اوکراین و اشغال بخشی از این کشور توسط روسیه به امضا می‌رسد. پیش از این بسیاری از کشورهای اروپایی مداخله روسیه در اوکراین را محکوم کرده و تعدادی از مقامات این کشور را تحریم کرده‌اند.
 
نزدیکی اوکراین به اتحادیه اروپا
با امضای قرارداد جدید شهروندان اوکراین می‌توانند بدون دریافت ویزای شنگن به هر ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا سفر کنند و به مدت 90روز در کشورهای عضو اقامت داشته باشند

این قانون شامل کشور انگلستان که عضو شنگن نیست، نمی‌شود. البته شهروندان اوکراین نمی‌توانند در جریان این سفر به کار در کشورهای اروپایی بپردازند.

وزیر کشور مالت که رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا است گفت: این تصمیم در پی انجام اصلاحات ساختاری در اوکراین اتخاذ شده است.

یک مقام ارشد اوکراین با تأکید بر این‌که اوکراین به وعده‌های خود برای مبارزه با فساد مالی، مدیریت مرزی و مقابله با تبعیض عمل کرده است، گفت: «اوکراین راه بسیار طولانی را طی کرده و امروز نیز پاداش آن را دریافت کرده است».

اتحادیه اروپا در برنامه‌یی با عنوان «همگرایی همسایگان شرقی با اتحادیه اروپا»، برنامه لغو ویزا را برای اتباع بلاروس، اوکراین، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، مولداوی و گرجستان در نظر دارد اما تا پیش از این تصمیم تنها مولداوی استانداردهای مورد نظر این اتحادیه را رعایت کرده و شامل لغو روادید شنگن برای اتباع خود شده بود.

اوکراین و گرجستان نیز امسال شامل لغو روادید با اتحادیه اروپا شدند اما دولتهای بلاروس، جمهوری آذربایجان و ارمنستان این طرح را مسکوت گذاشته‌اند.

ناظران عقیده دارند امضای قرار داد اقتصادی توریستی اوکراین با اتحادیه اروپا باعث خواهد شد که این کشور دوباره به جامعه جهانی بپیوندد. رئیس‌جمهور اوکراین هم گفت با این توافقنامه اوکراین به خانواده اروپا بازگشت. ما با روسیه و امپراطوری تزاری خدا حافظی نهایی می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfd0eb0f-ad55-452d-bcd3-802639069d67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات