728 x 90

تقویت روابط آمریکا با کشورهای عربی جهت مبارزه برای با بنیادگرایی

دیدار شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی از آمریکا
دیدار شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی از آمریکا
شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به دیدار خود از واشینگتن پایان داد. وی در جریان دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رکس تیلرسون وزیر خارجه و پل رایان و اعضای کمیته روابط خارجی کنگره خواستار گسترش همکاری این کشور با واشینگتن شد. در این دیدار، توافقنامه همکاری دفاعی میان آمریکا و امارات متحده عربی به امضا رسید.

تلویزیون اسکای نیوز 30اردیبهشت 96: این، اولین دیدار شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولی عهد ابوظبی از کاخ سفید در دوران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و نقطه تحول جدیدی در سیر روابط دو کشور است. در این دیدار طرفین بر مهار بحرانهای منطقه خاورمیانه و پایان دان به وضعیت فاجعه‌بار انسانی متمرکز بودند. این دیدار قبل از سفر دونالد ترامپ به منطقه صورت گرفت.

ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا:
«رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در سفر به منطقه و در یک ضیافت نهار با رهبران بیش از 50 کشور عربی دیدار خواهد کرد. وی یک سخنرانی مهم و مستقیم در رابطه با نیاز مقابله با بنیادگرایی ایراد خواهد کرد. وی امیدوار است اسلام معتدل مسلط باشد. سخنرانی وی خطاب به جهان اسلام علیه دشمن مشترک است و بیانگر التزام آمریکا به حمایت از جهان اسلام است. رئیس‌جمهور سپس در مراسم افتتاح یک مرکز رسمی مبارزه با بنیادگرایی شرکت خواهد کرد»

ولیعهد ابوظبی با جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز دیدار کرد و یک توافقنامه همکاری دفاعی جدیدی به امضا رسید. بنا‌ به گفته وزارت دفاع آمریکا، توافقنامه مزبور، یک همکاری جدید علیه تهدیدات مختلف را ممکن می‌سازد.

وزیر دفاع آمریکا این توافقنامه را فصل جدیدی میان طرفین برای حمایت از امنیت و ثبات در خاورمیانه و جهان توصیف کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccb77fec-dd42-4cee-aaa2-c62142a720c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات