728 x 90

قتل عام 67,نمايش انتخابات رياست جمهورى ,

پولیتیکو: اعدام زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸ مدتها پیش اتفاق افتاده، اما رئیسی تغییر نکرده است

-

قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67
قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67
پولیتیکو طی گزارشی درباره نمایش انتخاباتی رژیم، سراب میانه‌روی در این رژیم را رد کرده و با تأکید بر وخامت وضعیت حقوق‌بشر در دوران آخوند روحانی و نقش آخوند رئیسی در قتل‌عام 67، می‌نویسد:
 
«(اعدام زندانیان سیاسی در سال 1988) مدتها پیش اتفاق افتاده، اما رئیسی تغییر نکرده است... او چهرهٴ حقیقی جمهوری اسلامی است، حال آن‌که روحانی نمای ظاهری (این رژیم) است... نقش (روحانی) این است که غرب را گمراه کند تا آنها گمان کنند که «مدره‌ها» کنترل را در دست دارند».

پولیتیکو می‌افزاید: «رئیسی در ایران، بیشتر به‌خاطر نقشش به‌عنوان یکی از 4 قاضی «هیأت مرگ» در جریان اعدام زندانیان سیاسی... در سال 1988 شناخته شده است... منتظری این اعدامها را «بزرگ‌ترین جنایت تاریخ جمهوری اسلامی» نامید.

آسوشیتدپرس گزارش داد: «کاندیداتوری رئیسی بحثهای مربوط به اعدام جمعی هزاران زندانی در ایران در سال 1988 را که یکی از تاریک‌ترین فصلهای تاریخ جمهوری اسلامی از انقلاب 1979 به بعد به‌شمار می‌رود، احیا کرده است... رئیسی عضو هیأتی بود که... زندانیان را به اعدام محکوم می‌کرد.

وال استریت ژورنال نیز نوشت: «رئیسی متولی آستان قدس، متحد نزدیک خامنه‌ای و عضو مجلس خبرگان است... از آنجایی که خامنه‌ای به‌تازگی او را در موضع تولیت... آستان قدس قرار داده، گمان می‌رود او جانشین احتمالی ولی‌فقیه باشد. رئیسی گذشته بحث‌برانگیزی در قضاییه (رژیم) ایران داشته و در اعدام هزاران زندانی سیاسی در سال 1988 نقش داشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c462b257-ef7c-490f-bee0-aedfb8dfd0a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات