728 x 90

انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در اردوگاه پناهندگان در مرز سوریه و اردن

انفجار تروریستی در کمپ پناهنده‌ ‌گان سوری
انفجار تروریستی در کمپ پناهنده‌ ‌گان سوری
تلویزیون اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه دوشنبه 25 اردیبهشت گزارش کرد بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در اردوگاه پناهندگان رقبان در مرز سوریه و اردن تعدادی کشته و مجروح شدند.

در ساعت هشت و نیم شب دوشنبه یک خودروی امنیتی در بازار اردوگاه مورد هدف یک خودروی انفجاری قرار گرفت و سپس به‌دلیل شلوغی منطقه یک بشکه سوخت نیز منفجر شد که در نتیجه هر دوی این انفجارها 6تن از شهروندان کشته و تعداد بسیاری نیز مجروح شدند.

در اردوگاه رقبان پناهندگان سوری در وضعیت انسانی بسیار سختی زندگی می‌کنند. زنان و کودکان از کمترین امکانات پایه‌یی زندگی مثل آب و غذا برخوردار نیستند و دهها بیمار نیاز فوری به دارو و رسیدگی‌های پزشکی دارند.

پیشتر سازمان دیدبان حقوق‌بشر تأکید کرده بود که دهها هزار سوری در این اردوگاه مرزی بلاتکلیف و در بدترین شرایط رها شده‌اند و در شرایط نابسامانی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

انفجار در اردوگاه رقبان – انفجار موتورسیکلت بمبگذاری شده


در روز 28 آذرماه سال گذشته یک موتورسیکلت بمبگذاری شده در اردوگاه رقبان در مرز سوریه – اردن منفجر شد. به گزارش اورینت در این انفجار تروریستی دو نفر کشته و 15تن مجروح شدند. وضعیت زخمیها وخیم گزارش شده است.

خبرنگار اورینت گفت: این موتورسیکلت حین توزیع پوشاک برای پناهندگان در کنار یک انبار در داخل اردوگاه رقبان منفجر شد. در اردوگاه رقبان نزدیک به 70هزار خانواده سوری ساکن هستند که به‌دلیل بسته بودن مرزهای اردن روی ورود پناهندگان در وضعیت انسانی دشواری به‌سر می‌برند...»

انفجار در اردوگاه رقبان – انفجار کامیون بمبگذاری شده


روز یکشنبه 25مهر سال گذشته بر اثر انفجار یک کامیون بمبگذاری شده در اردوگاه پناهجویان رقبان در مرز اردن با سوریه، سه نفر کشته و بیش از 20تن مجروح شدند.

در این اردوگاه که حفاظت آن را رزمندگان ارتش آزادی سوریه برعهده ‌دارند، بیش از ۷۵ هزار پناهجو زندگی می‌کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa9a3841-46e0-4d08-841a-65de5c557793"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات