728 x 90

فراخوان سازمان ملل‌متحد برای مجازات رژیم سوریه به‌دنبال افشای کوره آدم سوزی

زندان صیدنایا، كوره آدم سوزي اسد در سوريه
زندان صیدنایا، كوره آدم سوزي اسد در سوريه
به گزارش 26 اردیبشهت 96 سایت الجزیره، استوان دوگرک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل‌متحد گفت، هر کس که جنایتی در سوریه مرتکب می‌شود، باید مجازات شود، این سخنان دوگریک به‌دنبال دلایل ارائه شده توسط آمریکا مبنی بر وجود کوره سوزاندن اجساد بازداشت‌شدگان در زندان صیدنایا که به قتل می‌رسند می‌باشد.

زندان صیدنایا کوره آدم سوزي در سوريه  
این مقام سازمان ملل‌متحد افزود، سازمان ملل با‌رها گزارشاتی در مورد اعمال وحشیانه و تکاندهنده طی شش یا پنج سال گذشته در سوریه دریافت کرده است و این امر اهمیت و حساس بودن اصل حسابرسی را نشان می‌دهد.

زندان صیدنایا کوره آدم سوزي در سوريه  
 
وی همچنین گفت، مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد مکانیزمی برای حسابرسی از مرتکبین جنایتها در سوریه وضع کرده است. فاش شدن چنین گزارشاتی ضرورت نشستن پای میز مذاکره و ایجاد راه‌حل صلح‌آمیز برای بحران سوریه را ایجاب می‌کند.

 زندان صیدنایا کوره آدم سوزي در سوريه

بيشتر بخوانيد:

آمریکا: رژیم اسد جنازه‌ها را در نزدیک زندان صیدنایا سوزانده است

رویتر از قول استوارت جونز معاون وزارت‌خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گزارش کرد که آمریکا مدارکی در دست دارد که ثابت می‌کند رژیم بشار اسد جنازه‌ها را در نزدیک زندان صیدنایا سوزانده است.
وی افزود این عمل ممکن است برای خلاص شدن از دست جنازه‌ها باشد که در کنار زندان سوزانده شده‌اند. در این زندان دهها هزار نفر در طی جنگ داخلی شش ساله بازداشت بوده‌اند.
جونز گفت آمریکا حق دارد که به توافق کاهش تنش در سوریه با وساطت روسیه شک داشته باشد. توافقی که در گفتگوهای آستانه به امضا رسید.
یادآوری می‌شود سازمان عفو بین‌الملل ماه قبل در گزارشی اعلام کرده بود نزدیک به ۱۳هزار تن از مخالفان بشار اسد، در طول سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در زندان صیدنایا اعدام شده‌اند.
عفو بین‌الملل گفته بود در این زندان شمار بیشتری نیز به‌خاطر شکنجه و گرسنگی کشته شده‌اند و جنازه‌های آنها در دو گور دسته‌جمعی اطراف دمشق دفن شده است.

گزارشی تکان‌دهنده از جنایتهای رژیم اسد در زندان صیدنایا

جنایتهای بشار اسد علیه مردم سوریه، فقط به بمباران شهرها و روستاها یا کشتار آنها توسط شبه‌نظامیان شبیحه و پاسداران رژیم ایران و عناصر حزب‌الشیطان لبنان محدود نمی‌شه بلکه زندانهای بسیاری نیز در سراسر کشور ایجاد کرده که در آن به شکنجه و قتل فرزندان سوریه می‌پردازد، اخیراً سازمان عفو بین‌الملل گزارشی ارائه کرده که می‌گوید 13هزار نفر فقط بین سالهای 2011 و 2015 اعدام شده‌اند. گزارشی در این باره:
گزارش سازمان عفو بین‌الملل در مورد زندان صیدنایا در سوریه برای کسانی‌که آن را تجربه کرده‌اند، چیز جدیدی نیست. بسیاری از مردم سوریه می‌گویند آمار 13هزار نفر که در این گزارش آمده خیلی کمتر از واقعیت است. اما واقعیت دردناکتر از این حرفهاست. آنچه که سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود آورده، توصیفی از ساختمان، سلولها، بندهای زندان، دیوارها و راهروها و اعمال روزمره زندانیان در داخل این زندان است که از خاطرات زنان و جوانان زندانی تهیه شده که جان سالم بدر برده‌اند. جدا از گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل که جدیدترین گزارش سازمانهای بین‌المللی در مورد جنایتهای اسد در زندانهاست، به‌طور خلاصه زندانهایی که این جنایتها در آن صورت می‌گیرد را مرور می‌کنیم.
زندان صیدنایا یک زندان نظامی در شهر صیدنایا در شمال غربی دمشق است که در سپتامبر 1988 افتتاح شد و از آن زمان تاکنون برای زندانیان سیاسی استفاده می‌شود. اعدامهای دستجمعی و قتل‌عام در این زندان صورت می‌گیرد.
گزارش عفو بین‌الملل به 84نفر شهود از جمله زندانبانان، زندانیان سابق که مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند، استناد کرده است. این گزارش می‌گوید 13هزار نفر بین سالهای 2011 و 2015 اعدام شده‌اند.
در داخل زندان صیدنایا دو مرکز برای دستگیری وجود دارد که 10 تا 20هزار نفر در هر مرکز زندانی هستند.
ساختمان قرمز که اغلب زندانیان آنجا، از افراد عادی هستند و بعد از شروع انقلاب در سال 2011 دستگیر شده و در این محل شکنجه و اعدام می‌شوند.
ساختمان سفید، محل افسران و سربازان سابق ارتش سوریه است که به‌دنبال انقلاب مردم، از رژیم جدا شده و بعد از دستگیری به این مکان آورده شده‌اند.
در زندان صیدنایا هر هفته 50 زندانی را از سلولها بیرون می‌کشند و آنها را به مکان دیگری در خارج از سلولها برده و کاملاً مخفیانه در نیمه‌شب حلق‌آویز می‌کنند. جلادان، به زندانیان اعدامی، چشم‌بند می‌زنند و تا وقتیکه طناب مرگ بر گردنشان نیفتد خبر ندارند که چه بلایی می‌خواهند بر سرشان بیاورند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c49ef28d-5884-4b07-806b-0643a40cda56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات