728 x 90

بمباران شمال حمص در سوریه توسط رژیم اسد و نقض مجدد توافق کاهش تنش

نقض توافق ”کاهش تنش“ در سوریه – غوطه شرقی
نقض توافق ”کاهش تنش“ در سوریه – غوطه شرقی
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه دوشنبه 25اردیبهشت 96 گزارش داد نیروهای رژیم اسد مجدداً توافق کاهش تنش را نقض کردند و به این ترتیب تعداد موارد نقض توافق از ابتدای امضای توافق تاکنون به 57مورد رسید که 7مورد آن از سوی بمباران نیروی هوایی رژیم اسد بوده است.

گزارشگر اورینت افزود نیروهای رژیم اسد صبح دوشنبه 25 اردیبهشت 96 شهرهای تلبیسه و غنطو و حوله را با سلاح سنگین و خمپاره مورد هدف قرار دادند که منجر به مجروح شدن تعدادی از شهروندان و ویرانی و آتش‌سوزی گسترده در محصولات زراعی شد.

نیروهای رژیم اسد که در روستاهای جبورین و اکراد مستقر بودند و با توپخانه پشتیبانی می‌شدند مناطق مسکونی در شهرک غنطو در حومه شمالی حمص را مورد هدف قرار دادند و محصولات زراعی کشاورزان را آتش زدند. نقطه شلیک علیه حوله نیز نقطه ایست و بازرسی روستای قبو بود که شبه‌نظامیان خارجی طرفدار رژیم اسد در آن مستقر بودند.

روز شنبه 23اردیبهشت نیز بمباران هواپیماهای جنگی رژیم اسد علیه مناطق آزاد شده در حومه شمالی حمص منجر به کشته شدن دو کودک و مجروح شدن تعدادی دیگر شده بود.

یادآوری می‌شود:
اورینت روز یک‌شنبه 24 اردیبهشت نیز گزارش کرده بود شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران و نیروهای رژیم اسد به نقض آتش‌بسی که در گفتگوهای آستانه روی آن توافق شده است، ادامه می‌دهند. این مناطق به مناطق ”کاهش تنش“ معروف است که شامل قسمتهای گسترده‌یی از استانهای حما و حمص و لاذقیه و دمشق و درعا می‌باشد.

نقض توافق ”کاهش تنش“ در سوریه – غوطه شرقی

گزارش اورینت گفت شبه‌نظامیان رژیم ایران و نیروهای اسد شهرکهای محمدیه و اشعری و زریقیه و بیت‌نایم در غوطه شرقی را با بیش از 13موشک زمین به زمین مورد هدف قرار دادند که منجر به مجروح شدن تعدادی از شهروندان و ویرانی‌های گسترده در این مناطق شد.

نقض توافق ”کاهش تنش“ در سوریه – حما

شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی مستقر در شهر حلفایا با توپخانه سنگین زمینهای زراعی بین شهر اللطامنه و روستای زکات در حومه شمالی حما را توپ‌باران کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa650221-7a02-4f8b-b783-86ad6e02c570"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات